رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تسهیلات مکانیزاسیون فقط به کشاورزان تعلق می گیرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تسهیلات مکانیزاسیون فقط به کشاورزان تعلق می گیرد

مدیر جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تسهیلات مکانیزاسیون فقط به کشاورزان تعلق می گیرد.
کیخسرو چنگلوایی سه شنبه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تسهیلات خط اعتباری تنها به بخش کشاورزی و کشاورزان تعلق خواهد گرفت و نباید این توقع وجود داشته باشد که خط اعتباری مشکلات مربوط به سایر فعالان بخش از جمله حوزه های ماشین سازی و صنعت را برآورده کند؛چرا که این خط برای توسعه مکانیزاسیون ایجاد شده است.
وی با بیان این مطلب که توسعه مکانیزاسیون از برنامه های اصلی وزارت جهادکشاورزی جهت افزایش بهره وری است گفت: در این راستا با پیگیری های صورت گرفته خط اعتباری در فاز اول به مبلغ هفت هزارو ۵۰۰میلیارد ریال در کل کشور ایجاد شده است و سهم خوزستان از این اعتبار ۴۵۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد.
وی گفت: این رقم فقط به کشاورزی و کشاورزان اختصاص می یابد که ماحصل آن افزایش ضریب حضور ماشین در مزرعه است .
چنگلوایی تصریح کرد: با خط اعتباری در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری ۴۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بانکی تخصیص یافته که از این رقم تاکنون حدود ۱۳۴ میلیارد ریال معادل ۲۸ درصد جذب شده است.
وی یادآور شد: ستاد مکانیزاسیون کشاورزی با هدف دستیابی به افزایش بهره وری ماشین آلات و مکانیزه کردن عملیات کاشت،داشت و برداشت محصولات کشاورزی تشکیل شده و جلسات و مصوبات آن زیر نظر وزیر جهاد کشاورزی برگزار می شود.
چنگلوایی افزود: در استان خوزستان نیز این ستاد با مسوولیت اینجانب و با عضویت معاونان بهبود تولیدات گیاهی ،برنامه ریزی و امور اقتصادی و جمعی از مدیران در حال فعالیت است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین