۴۰۰ هکتار از پارک ملی گلستان خاکستر شد

400 هکتار از پارک ملی گلستان خاکستر شد

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران با بیان اینکه شب گذشته همزمان با آتش سوزی گسترده در پارک گلستان متخلفان شکار و صید تعداد زیادی از حیات وحش این پارک ملی را شکار کرده اند گفت: احتمال اینکه آتش سوزی عمدی توسط این افراد برای سرگرم کردن محیط بانان رخ داده باشد زیاد است.
کیوان هوشمند افزود: ساعت ۱٫۵ نیمه شب گذشته هنگامی که تمام محیط بانان پارک به منطقه آتش سوزی اعزام شده و سرگرم خاموش کردن آتش بودند شکارچیان متخلف وارد پارک شده و تعداد زیادی از حیات وحش را شکار کردند.
به گفته وی، این شکار چیان که از اهالی روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند از متخلفان سابقه دار بوده که بالغ بر ۱۰ پرونده شکار غیر مجاز در پارک گلستان دارند.
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: شب گذشته در منزل یکی از این شکارچیان لاشه دو مرال، یک شوکا ، یک میش و یک بره میش کشف شد.
هوشمند تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متخلفان و حضور همزمان آنها با آتش سوزی در منطقه برای شکار غیر مجاز در غیاب محیط بانان احتمال دارد این افراد که از ساکنان روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند عمدا اقدام به آتش سوزی می کنند تا با سو استفاده از فرصت اعزام محیط بانان برای اطفا حریق حیات وحش این منطقه را قتل عام کنند.
وی افزود: در آتش سوزی اخیر که در حال حاضر به طور کامل به جز چند لکه کوچک اطفا شده مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هکتار از پارک ملی گلستان کاملا خاکستر شد که در مقایسه با آتش سوزی های هفته گذشته پارک ملی گلستان که حدود ۱ هکتار و ۱۰ هکتار برآورد شد بسیار گسترده تر بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین