مدیرخدمات ملی حفاری ایران: ١٠۵ مورد عملیات تخصصی جانبی روی چاه های نفت و گاز انجام شد

مدیرخدمات ملی حفاری ایران: ١٠٥ مورد عملیات تخصصی جانبی روی چاه های نفت و گاز انجام شد

مدیرخدمات ملی حفاری ایران از انجام ١٠۵ مورد عملیات تخصصی جانبی توسط کارشناسان این شرکت بر روی چاه های نفت و گاز در سه ماه نخست امسال خبر داد.
ˈ محسن محسن پوریان گفت: این عملیات شامل، خدمات نمودارگیری، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نمودارگیری از سیال حفاری است.
وی افزود: در بخش نمودارگیری ٣۴ عملیات، چاه پیمایی و تکمیل چاه ٢٧ مورد و در بخش نمودارگیری از سیال حفاری ۴۴ مورد عملیات انجام شده است.
پوریان عملیات پیچیده نمودارگیری از چاه های نفت و گاز را یکی از تخصصی ترین فعالیت های فنی و مهندسی خواند و گفت: کارشناسان و متخصصان شرکت ملی حفاری با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به کسب اطلاعات پتروفیزیکی (اندازه گیری اشعه گامای طبیعی، مقاومت الکتریکی طبقات، تخلخل و …) در مخازن نفت و گاز اقدام می کنند.
محسن پوریان همچنین از تهیه اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل مخازن نفت و گاز در مناطق نفتخیز کشور در چاه های حفره باز و بسته در خشکی و دریا خبر داد.
وی نمودارگیری از سیال حفاری را در حفاری چاه های نفت و گاز مهم ارزیابی و تصریح کرد: با این اقدام اطلاعات لازم از درون چاه و وضعیت موجود به کارشناسان انتقال می یابد تا نسبت به ادامه عملیات حفاری یا قطع آن مطابق برنامه تصمیم گیری کنند در ضمن این امر ضریب ایمنی را افزایش می دهد.
مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری ایران در سال گذشته، یک هزار و ۲۸۴ مورد عملیات شامل ۴۶٠ مورد نمودارگیری درون چاهی، ٣٢۵ مورد چاه پیمایی و تکمیل چاه و ۴٩٩ مورد نمودارگیری سطحی به چاه های نفت و گاز در نقاط مختلف کشور ارائه کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین