خودرو سازان به بهانه تعطیل کردن بازار سیاه، قیمت خودرو را افزایش دادند

خودرو سازان به بهانه تعطیل کردن بازار سیاه، قیمت خودرو را افزایش دادند

سید شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان،گفت: شورای رقابت تنها نماینده تولیدکننده بوده و هر افزایش قیمتی که بدون حضور نماینده مصرف کنندگان تصویب شود با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو خواهد بود.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها بهانه برای رشد قیمت خودرو، افزایش کیفیت است، در حالی که کیفیت خودروهای داخلی طی سالیان اخیر رو به کاهش بوده و در چنین شرایطی افزایش قیمت ها غیر منطقی است.
وی تصریح کرد: هیچ گاه نباید برای جبران کاهش سود خودروسازان دست درجیب مردم کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،ادامه داد: متاسفانه در برخی مواقع مسئولین اجرایی به جای حل مساله به فکر اصلاح یا پاک کردن صورت مساله هستند، مدیران خودروسازی نیز به بهانه تعطیل کردن بازار سیاه، قیمت خودرو را افزایش دادند، در صورتی که حل این موضوع تنها با افزایش تولید و غلبه عرضه بر تقاضا امکان پذیر خواهد بود.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: تولید خودرو در کشور کاهش یافته، اما نیروهای شاغل در کارخانه همچنان ثابت هستند، پس مردم نباید تاوان اشتغالزایی در کارخانه های خودروسازی را داده و مدیرکارخانه نیز باید قابلیت همگام سازی با شرایط را داشته باشد.
حسینی تصریح کرد: اگر صنعت ایران به Wto بپیوندد خودروسازان کشور در عرض یک روز نابود خواهند شد و این موضوعی است که باید به آن توجه شود.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خودرو تغییر خواهد کرد، گفت: دغدغه مردم دغدغه نمایندگان بوده و بطور حتم ما پیگیر شیوه قیمت گذاری و بازنگری در آن خواهیم بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین