نماینده مردم شوشتر : سازمان‌ها به بازاریان رحم نمی کنند

نماینده مردم شوشتر : سازمان‌ها به بازاریان رحم نمی کنند

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان توانایی زیادی برای ایجاد اشتغال داشته و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به این استان له‌له می‌زنند، چرا حمایت نمی‌کنید؟
سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت برای رهایی کشور از مسئله گرانی و مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و فعال کردن بخش خصوصی است.
وی با انتقاد از شیوه رفتار با سرمایه‌گذاران نیز افزود: بخش خصوصی یک فرآیند ۱۷ گانه را برای ورود به حوزه‌های گوناگون و اخذ مجوزهای لازم باید طی کند. همچنین در این رابطه، ببینید در وام‌ دادن ها چه فساد و روالی وجود دارد تا به نتیجه برسد. چرا فکری نمی‌کنید؟
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: وقتی ایشان جهش تولید را عنوان می‌کنند، مسئولین باید بگویند برای این موضوع چه کرده‌اند، و چه برنامه‌ریزی داشته‌اند و همچنین می‌خواهند چه کار کنند، تا نسبت به سال گذشته که شاهد جهش تولید باشیم.
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید به صورت نقطه‌ای هم این‌ها را بگویند، استان‌های مختلف را هم باید ذکر کنند. وقتی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صحبت می‌شود، باید ببینیم این موضوع در بیان‌شان کجاست؟ چرا نمی‌گویند؟ ما باید این‌ها را بفهمیم. این‌ها اسناد بالادستی ماست که رهبری خواسته‌اند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خطاب به وزارت صمت بیان کرد: باید ملزم کنیم وزیر صمت یا همه وزرا را بر اساس اسناد بالادستی و اظهارنظرهایی که صورت می‌گیرد، پاسخ این موارد را بدهند.
وی با گلایه از وضعیت بازار خودرو گفت: خودرو چرا هر روز گران می‌شود؟ همین دیروز در اخبار می‌گفتند وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است و احتمالاً باز خودرو گران‌تر می‌شود. چرا در این مورد شفاف صحبت نمی‌کنید؟
گیلانی اضافه کرد: چرا در مورد تولید خودرو که مشخصاً معلوم است چه تعدادی تولید می‌شود و چه میزان مبلغی نیاز است شفاف نمی‌گویند؟ لابی‌های فساد را از این مسائل بردارید.
وی حمایت از بازار در این شرایط سخت کشور را ضروری دانست و در این رابطه اظهار داشت: بازار به خاطر موضوع کرونا به طور جدی آسیب دیده، اما به محض اینکه یک مقداری وضعیت سفید می‌شود، و بازارها باز می‌شوند انواع سازمان‌ها به سراغ این عزیزان رفته و مالیات و قبوض گوناگون را از آن‌ها طلب می‌کنند که این اصلاً صحیح نیست.
نماینده شوشتر و گتوند در بخشی دیگر از سخنانش، به مشکلات کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در دوران اوج فروش محصولات کشاورزی، صادرات آن، متوقف می‌شود. همین الان در خوزستان محصولات صیفی کاری بر زمین مانده است. سیب زمینی کاران، گوجه کاران و پیاز کاران با ضرر هنگفت مواجه شده‌اند.
وی همچنین با خطاب قرار دادن هیئت رئیسه مجلس افزود: این همه دعوت از وزرا، و بحث و این همه مواردی که نمایندگان عزیز می‌گویند، آخرش به کجا ختم می‌شود و چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ این را مردم باید بدانند.
در پایان علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان گیلانی گفت: تذکر شما کاملاً درست است و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. دعوت از وزرا به درخواست تعدادی از نمایندگان در راستای بررسی مشکلات براساس مواد ۲۳۵، ۲۳۶ و ۲۳۷ آیین نامه انجام شده است.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین