رئیس اتحادیه مشاوران املاک مرکز خوزستان : ارزانترین منطقه اهواز زمین متری ۶ میلیون است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مركز خوزستان : ارزانترين منطقه اهواز زمين متري 6 ميليون است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: افزایش قیمت مسکن در اهواز باعث شده که معاملات خرید خانه به شدت کاهش داشته باشد و خرید و فروش خانه کم شود.
قنبرعلی زنگنه در خصوص قیمت مسکن در اهواز اظهار کرد: نوساناتی که در بازار ارز به وجود آمد و باعث شد دلار ۱۵ هزار تومانی به بیش از ۲۵ هزار تومان برسد شرایطی را در بازار به وجود آورده که قیمت مسکن در اهواز ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
وی افزود: این افزایش قیمت مسکن در اهواز باعث شده که معاملات خرید خانه به شدت کاهش داشته باشد و خرید و فروش خانه کم شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: اکنون در اهواز خانه با قیمت هر متر کمتر از ۶ میلیون تومان پیدا نمی‌شود و در مناطق خوب اهواز نیز قیمت هر متر خانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. زنگنه گفت: تا سال گذشته در منطقه‌ای مثل کوروش اهواز که از مناطق متوسط شهری است، قیمت هر متر خانه حدود ۸ تا ۹ میلیون تومان بود اما اکنون قیمت خانه در چنین منطقه‌ای به حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان رسیده است و چنین وضعیتی در دیگر مناطق اهواز نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: در مناطقی مثل مهدیس، کیانشهر و پردیس که از جمله مناطق ارزان اهواز به شمار می‌آیند، قیمت هر متر خانه حدود ۶ تا ۸ میلیون تومان است و ارزان‌تر از این قیمت‌ها در اهواز خانه پیدا نمی‌شود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز خاطرنشان کرد: هزینه ساخت مسکن در اهواز بدون محاسبه قیمت زمین، برای هر متر حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان است و این افزایش هزینه‌های ساخت نیز علاوه بر افزایش نرخ، یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن در بازار است.
زنگنه گفت: در اهواز برخی از سازندگان مسکن، خانه را با قیمت هر متر حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان پیش فروش می‌کنند و به نوعی باید گفت که این سازندگان با ضرر، خانه‌های خود را پیش فروش می‌کنند تا بتوانند بخشی از هزینه ساخت را تامین کنند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین