رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ خوزستان : تعدادی از شهرهای استان از لیست مناطق محروم حذف شدند!

رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ خوزستان : تعدادی از شهرهاي استان از لیست مناطق محروم حذف شدند!

رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ استان خوزستان گفت: تعیین مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور بدون اعمال نظر مدیران استانی در سطح کشور انجام گرفته است.
امید حاجتی مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان اظهار کرد: لیست مناطق کمتر توسعه‌یافته تهیه شده که ۹ بخش در ۶ شهرستان را شامل می‌شود، و سال ۹۸ آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور تصویب کرده است.
وی ادامه داد: در واقع لیستی که در سال ۸۸ به تصویب رسیده و ملاک عمل بود تا پایان برنامه ششم توسعه مجدد تمدید شد که برخی شهرستان‌ها از جمله بندرماهشهر در آن قرار نگرفتند و در این مدت نیز لیست هیچ‌گونه تغییری نداشته است‌.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با تشریح جزئیات این ارزیابی خاطرنشان کرد: بررسی‌های این مصوبه به این شکل بوده است که با توجه به حدود ۶۰ شاخص اطلاعاتی گرفته شده و بر اساس تحلیل عاملی امتیازدهی، صورت نزولی شد و ۲۵ درصد شهرستان‌های انتهای جدول تهیه شده در لیست مناطق محروم کشور قرار گرفتند. وی اضافه کرد: این منطق محاسباتی سال ۸۸ بوده که اطلاعات آن به صورت متمرکز از وزارت‌خانه گرفته شد و درآن زمان توسط سازمان معاونت برنامه ریزی و معاونت توسعه مدیریت، پیشنهاد آن را ارائه کرده و در دولت به تصویب رسید.
حاجتی عنوان کرد: این لیست در سال گذشته ۹۸ نیز تمدید شد و تا پایان برنامه ششم ملاک عمل خواهد بود. در واقع به این معنی است که دولت برای امور حمایتی خود بعد از بررسی‌های لازم، این شهرستان‌ها را مشمول برنامه حمایتی خود قرار می‌دهد.
رئیس سازمان بودجه و برنامه استان خوزستان با بیان اینکه در این خصوص از هیچ یک از استان‌های کشور برای تجدید‌نظر و بررسی‌های لازم نظرخواهی نشده، اذعان کرد: در سال ۸۸ هیچ یک از مدیران فعلی حضور نداشتند تا اعمال نظری داشته باشند، در سال ۹۸ نیز از هیچ یک از استان‌های کشور برای تجدید‌نظر و بررسی مورد نظر دعوت به عمل نیامد و اطلاعات صرفا بر اساس لیست قبلی بررسی و نهایی شد تا در اولویت برنامه‌های حمایتی دولت قرار بگیرد. حاجتی بیان کرد: این در حالی است که تعدادی از شهرستان‌های استان که از نظر بنده مستحق قرار گرفتن در این لیست هستند، از جمله اندیکا و ایذه در نظر گرفته نشدند.
حاجتی افزود: از جزئیات این مصوبه در سال ۸۸ اطلاعی ندارم اما بر اساس داده‌های آماری مورد‌نظر بررسی‌های کشوری، نتایج تحلیل‌ها چیز دیگری خواهد بود و ملاک عمل قرار می‌گیرد، در حال حاضر نیز از جزئیاتی که در سال ۸۸ مبنای عمل مدیران وقت بوده، اطلاعی ندارم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین