استفاده از ظرفیت ریلی در بنادر برای حمل کالای اساسی/توزیع کالای اساسی در کشور توزیع مناسبی نیست

استاندار خوزستان با اشاره به بالا بودن هزینه حمل و نقل کالا و هزینه تمام شده کالا برای مصرف کننده، گفت: باید از ظرفیت ریلی در بنادر برای حمل کالای اساسی استفاده شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، صادق خلیلیان در جلسه بررسی فرآیند ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام که امروز در بندر امام برگزار شد، اظهار داشت: در بندرامام طرح های توسعه ای وجود دارد که اجرای آن ها کند پیش می رود. اگر اجرای طرح های توسعه ای در بندرامام تسریع شود، به واردات و صادرات کالا کمک خواهد شد.

وی افزود، تمرکز ما بر واردات و چگونگی ترخیص کالا است، در حالی که یکی از اهداف بنادر توسعه صادرات است.

استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ریلی در بنادر جهت حمل کالای اساسی، توضیح داد: معمولا حمل کالا به صورت ریلی و با کشتی ارزان ترین راه است در حالی که حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در کشور و استان خوزستان گران می باشد؛ حمل‌ونقل ریلی و از طریق کشتی هزینه فعالیت‌های تجاری را کاهش خواهد داد.

وی عنوان کرد: علی رغم این که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالای اساسی در نظر گرفته شده است اما کالا گران به دست مردم می رسد.

خلیلیان گفت: همچنین توزیع کالای اساسی در کشور توزیع مناسبی نیست و در شبکه توزیع نیز اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین