بهره‌برداری بخشی از طرح آبرسانی غدیر تا پایان سال

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مسئولان در استان خوزستان قول مساعد دادند که تا پایان سال جاری بخشی از طرح آبرسانی غدیر را به بهره‌برداری برسانند و بخش دیگری از پروژه نیز تا اوایل خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سید صولت مرتضوی امروز (۱۱ دی ماه) در حاشیه بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر در اندیمشک اظهار کرد: گزارش رئیس سازمان آب و برق خوزستان در خصوص این طرح، بسیار امیدوارکننده بوده و طبق این گزارش، طرح آبرسانی غدیر از برنامه، فاصله چندانی ندارد و این پروژه، حدودا ۴۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در حدود ۵ تا ۶ درصد از اجرای پروژه عقب ماندگی وجود دارد که با تامین و تجهیز منابع و به کار بستن همه امکانات، در آینده نزدیک این مشکلات برطرف خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مسئولان در استان خوزستان قول مساعد دادند که تا پایان سال جاری بخشی از طرح آبرسانی غدیر را به بهره‌برداری برسانند و بخش دیگری نیز از پروژه تا اوایل خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مرتضوی بیان کرد: بنابر گفته مدیران آب و فاضلاب استان، تقریبا با اجرای این طرح و با انتقال ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، به شهرستان‌های مختلف استان و روستاهایی که در مسیر این طرح قرار دارند، حدود ۵۲ درصد از جمعیت استان از آب شرب سالم، پایدار و بدون تنش بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: این موضوع، اولین دستاورد دولت آقای رئیسی در حوزه تامین آب در خوزستان است و ان‌شاءالله ظرف امروز و فردا، از پروژه‌های دیگری نیز بازدید خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز درباره طرح غدیر اظهار کرد: کار در پروژه غدیر که قرار بود تا ۲۵ سال آینده ۲۴ متر مکعب در ثانیه آّب برای ۵۲ درصد از مردم استان تامین کند، در چهارچوب مصوبات سفر و طی ۳ تا ۴ماهه گذشته تا کنون، به نحوی پیش رفته است که تا قبل از تابستان سال آینده، شاهد تامین ۲۰ متر مکعب آب در ثانیه خواهیم بود.

وی افزود: راهی که باید در طول ۲۵ سال طی می‌شد، ظرف مدت حدود ۸ تا ۹ ماه در چهارچوب اقداماتی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد، طی می‌شود و طرح را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

استاندار خوزستان گفت: این موضوع، یکی از اقدامات بزرگی است که در حال انجام است. اعتبارات آن در چهارچوب سفر استانی رییس جمهور، تامین شده و ان‌شاءالله طبق زمان‌بندی، این طرح را قبل از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهیم رساند.

انتهای پیام

برچسب :

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین