با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر آبادان صورت گرفت ؛ نام گذاری یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت

با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر آبادان صورت گرفت ؛ نام گذاری یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت

محمد دریس گفت: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و بلوارهای شهر کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای والامقامی که در راه وطن، امنیت، سلامت و ناموس این مرز و بوم از خون خود گذشتند انجام دهیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ خردادماه) نشست شورای نام‌گذاری به ریاست محمد دریس رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با حضور مدیران دستگاه‌های ذی ربط در صحن این شورا برگزار شد.

محمد دریس اظهار داشت: در این نشست برخی از بلوارها و خیابان های فاقد نام که پیش‌تر شناسایی شده بودند به منظور نام گذاری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: با همکاری و هماهنگی بین بخشی مدیران دستگاه‌های مربوطه اعم از شورای اسلامی شهر، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، نماینده امام جمعه شهرستان آبادان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک و اداره پست مقرر شد این خیابان ها به نام مبارک شهدا نام گذاری شوند.

وی از شهدا به عنوان افتخار آفرینان این مرز و بوم نام برد و تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین، نامگذاری معابر، بلوارها و خیابان‌های سطح شهر در الویت کاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان قرار دارد.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از پیشنهادش برای نام‌گذاری یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت در شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه شهید حمیدرضا الداغی در راه امنیت ناموس و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و از آنجا که خیابان و بلوار حدفاصل مجتمع تجاری سیتی سنتر تا میدان فرهنگ (الفی) از مسیر‌های پر تردد شهروندان به ویژه نسل جوان و نوجوان است پیشنهاد نام‌گذاری آن بنام شهید حمیدرضا الداغی در صحن شورا مطرح شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد با نظر موافق تمامی اعضای شورای نام‌گذاری شهر به تصویب رسید و به زودی تابلوی آن از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان تهیه و نصب خواهد شد.

رئیس شورای نام‌گذاری شهر آبادان همچنین از نام‌گذاری دو میدان بنام برادران شهید پرورش و بچاری خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه صحنه‌های زندگی است.

دریس با بیان اینکه همه شهدا از شهدای امنیت گرفته تا شهدای مدافع حرم، سلامت، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و همچنین شهدای امر به معروف و نهی از منکر، دین بزرگی به گردن ما دارند، تاکید کرد: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و بلوارهای شهر کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای والامقامی که در راه وطن، امنیت، سلامت و ناموس این مرز و بوم از خون خود گذشتند انجام دهیم.

وی افزود: شهدا متعلق به یک زمان و مکان نیستند و به همه دوران‌ها تعلق دارند و باید نام و یاد و اهدافشان با الگو گرفتن از آنها سرلوحه زندگی مان باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شایان ذکر است؛ شهید غیرت “حمیدرضا الداغی” شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه هنگامی که دو شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای دو دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد تعرض به آنها را داشتند، این شهید بزرگوار به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین