سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان خبر داد : ۵ و ٧ شهریور زمان ثبت نام پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی / مجوز تاسیس و راه اندازی ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در استان صادر شده است

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان خبر داد : ٥ و ٧ شهريور زمان ثبت نام پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی / مجوز تاسیس و راه اندازی ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در استان صادر شده است

تاریخ ثبت‌نام برای پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، دکتر بهرهی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان با اعلام این خبرافزود: ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته از ۵ شهریور ماه و ثبت نام دوره های کاردانی برای پذیرش مهرماه سال ١۴٠٢ ایندانشگاه از تاریخ ٧ شهریور سالجاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

دکتر بهرهی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی برضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیلدستیابی جوانان به اشتغال اثربخش و تبدیل نهضت اشتغال به پروژه ملی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان خوزستان تصریح کرد: ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامهریزی ها به گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

دکتر بهرهی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم انداز توسعه و براساس تحلیلتخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی مهارتی علمی کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمنداجرای دوره های علمی کاربردی را اجرا نموده است. این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فردارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شدهو با بهره گیری از تجارب پیشگامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیریمستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

دکتر بهرهی در ادامه اظهار داشت: در پذیرش مذکور، ١١ مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان در چهار گروه آموزشی صنعت، فرهنگ وهنر، خدمات اجتماعی و کشاورزی در  ۶٧ کد رشته محل کاردانی و ۵٧ کد رشته محل کارشناسی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی با اشاره به حذف تعدادی کد رشته کم پذیرش و اضافه شدن تعداد ١۴ کد رشته جدید و پرمخاطب مورد نیاز استان تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی ایجاد شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان برای دوره کاردانی و کارشناسی مهر ماه ١۴٠٢ حدود٧٩۴٠ نفر است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان ادامه داد: مجوز تاسیس و راه اندازی ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید درراستای طرح آمایش آموزش عالی مهارتی استان و رویکرد جدید دانشگاه در تضمین اشتغال مراکز جدید در این دانشگاه اخذ شده کهمرکز آموزش علمی کاربردی ره آوران فنون پتروشیمی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرفعالیت خود را از مهرماه سال جاری با پذیرش دانشجو در ۵ رشته کاردانی و کارشناسی آغاز می کند و مرکز آموزش علمی کاربردینظم آفرینان سهند در زمینه بنادر و کشتیرانی و گمرک در بندر امام خمینی (ره) در پذیرش بعدی جذب دانشجو خواهد داشت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر بهرهی در پایان افزود: علاقمندان برای آشنایی بیشتر و مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از رشتههای تحصیلی دوره‌های مذکور و ثبت نام، می توانند به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  و یا سایت دانشگاهجامع علمی کاربردی استان خوزستان به آدرس www.kz.uast.ac.ir  مراجعه کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین