در آستانه بیست سالگی ؛ روزنامه نسیم خوزستان به سه هزارمین چاپ خود رسید

در آستانه بیست سالگی ؛ روزنامه نسیم خوزستان به سه هزارمین چاپ خود رسید

همزمان با بیستمین سالگرد انتشار روزنامه نسیم خوزستان سه هزارمین نسخه این رسانه مردمی به چاپ رسید.

۲۰ سال از تولد روزنامه ای که همراه همیشگی مردم بوده گذشت، دغدغه و هدف اولیه و اصلی در راه اندازی آن، اطلاع رسانی دقیق ومورد نیاز جامعه در خصوص مسائل روز، بررسی دقیق مشکلات استان خوزستان، مطالبه گری جدی از مدیران استانی و کشوری و زیرذره بین قرار دادن مدیران ناکارآمد در جامعه بوده و هست.

روزنامه نسیم خوزستان با تلاش مجدانه طی سال های اخیر با بروزرسانی حوزه رسانه ای خود سعی بر رفع مشکلات مردم و بیانواقعیت های جامعه داشته بطوریکه از این رسانه می توان به عنوان پیشتاز در امر مطالبه گری و منتقد جدی مدیران ناکارآمد نام برد.

اما این روزنامه طی دو دهه فعالیت خود نه تنها بازوی مدیران جهادی و انقلابی در انعکاس اخبار بوده بلکه همواره متعهدانه با رسالتخود راه درست نویسی و راست گویی را طی نموده و به همین دلیل در همه دوران فعالیت خود توانسته به صورت فراجناحی و فراقومی وبه ویژه تخصصی بر روی مشکلات مردم، استان خوزستان و بخصوص شهرستان های این استان کار کند تا آنجا که مورد اعتماد واطمینان اهالی رسانه، مردم و مسئولان قرار گرفته است.

یکی دیگر از دلایلی که نسیم خوزستان توانسته به این جایگاه رفیع در بین روزنامه های استان خوزستان دست یابد این است که هیچ‌گاهبه ورطه تکرار و رخوت نیفتاده و به طور دائم خودش را به‌روزرسانی کرده است.

این نیز یک اصل مهم در تولید محتوای رسانه‌ای است و یک روزنامه باید همیشه مماس و پاسخگوی نیازهای مردم و زمانه خود باشد.

نسیم خوزستان نیز با پیروی از این اصل اساسی، نوآورانه و خلاقانه کار می کند. این روزنامه همچنین علاوه بر معرفی و بازنماییبرنامه‌ها و اتفاقات روزمره و مهم جامعه، نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان خود را نیز منعکس کرده تا گامی بلند در توسعه،عمران، آبادانی و به ویژه رفع مشکلات مردم بردارد.

یکی از ویژگی های خاص روزنامه نسیم خوزستان در میان مطبوعات استان، پرداخت تخصصی به موضوعات و مسائل روز همه عرصهها و اتفاقات مهم از جمله اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، فرهنگی، هنری ویک مرجع مطمئن نزد اهالی و خبرگان این عرصه قلمدادمی شود.

روزنامه نسیم خوزستان با برخورداری از عناصر جذاب و مورد علاقه مخاطب نظیر صفحه‌بندی و طراحی چشم نواز و تیترهایژورنالیستی و اخبار و گزارش های خواندنی و توجه به سوژه های روز، نزد عموم مردم نیز محبوبیت بالایی کسب کرده است.

*نسیم خوزستان، روزنامه ای مستقل با نگاه ارزشی و جریان ساز است*

«عارف دورقی» یکی از چهره های فعال رسانه ای استان خوزستان و مدیر مسئول پایگاه خبری ایفا نیور در خصوص نحوه فعالیتروزنامه نسیم خوزستان، اینگونه سخن می گوید: روزنامه نسیم خوزستان، رسانه بسیار خوبی است که با تیترهای حرفه ای و کادریمستقل و با نگاه ارزشی در سطح استان خوزستان فعالیت می کند و این مختصری از شرح حال یک روزنامه است.

این روزنامه در تیترها و خبرهای خود تمام تلاشش را بکار برده تا به تمام موضوعات مهم استان از جمله مسائل حوزه اجتماعی در جامعهبپردازد و رویکرد مردمی داشته باشد.

روزنامه نسیم خوزستان در بحث حجاب و عفاف و مسائل ارزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بسیار خوب فعالیت کرده است وسعی داشته تا با تیترها و خبرها در این حوزه نیز تاثیر گذار باشد و جریان سازی کند.

نسیم خوزستان روزنامه ارزشی و جریان ساز است، این رسانه همانند برخی از روزنامه های استان دچار روزمرگی و معظل اساسیکپی برداری از خبرگزاری ها که این روزها تمام مطبوعات را در بر گرفته، نشده بلکه با استفاده از افراد مجرب و صاحب نظر رسانه ایاداره می شود که موجب محبوبیت خاص و ویژه در میان مردم شده است.

یکی از نقاط ضعف این روزنامه عدم چاپ در تیتراژ بالا به منظور در میان عموم مردم است، البته این را هم باید گفت با وجود فضایمجازی این رسانه توانسته تا حدودی نیازهای مخاطبان خود را در حوزه اطلاع رسانی برطرف کند که انتظار می رود در حوزه نیز فعال ترو اکتیوتر باشد.

*روزنامه نسیم خوزستان، متعهدانه، زبان گویای مردم مظلوم خوزستان است*

«محمد رضا ایزدی» یکی از چهره های فعال رسانه ای استان خوزستان، مدیر مسئول نشریه آستانه پارس و عضو سابق شورایاسلامی شهر اهواز در خصوص نحوه فعالیت روزنامه نسیم خوزستان، اینگونه سخن می گوید: روزنامه نسیم خوزستان یکی از بهترینرسانه هایی است که ضمن درج اخبار و گزارشات به موقع نسبت تعهدی که در چارچوب قانون مطبوعات دارد در راستای رسالت خود بهعنوان زبان گویای مردم؛ مشکلات، معضلات، نارسایی ها و دغدغه مردم را به گوش مسئولان می رساند.

این روزنامه در شرایط مهم امنیتی نقش خود را با مدیریت صحیح و جهادی به خوبی ایفا کرده و رسالت خود را برای بقای انقلاب واستحکام ستون های انقلاب اسلامی در حیطه گستره توزیعی به خوبی انجام وظیفه کرده است.

روزنامه نسیم خوزستان طی بیست سال گذشته در موضع گیری ها به خوبی و با اطلاعات کامل و جامع نقش خود را در جامعه و برایمردم ایفا کرده است.

مدیران این رسانه بارها از طرف معاندین نظام و اسلام مورد هجمه و حمله قرار گرفته اند؛ مدیریتی متعهدی که بر این روزنامه حاکم استجلوه ای از تعهد، جهادی، انقلابی و مایه ها و سرشت های دینی است.

جا دارد ضمن خداقوت و خسته نباشید به این مجموعه پرتلاش از خداوند متعال برای برادران سلامت دوم که مدیریت این رسانه را برعهده دارند آرزوی توفیق و موفقیت داشته باشم.

با توجه به اینکه روزنامه نسیم خوزستان با ابزار رسانه ای خود برای بقای انقلاب و نظام در تلاش است، از مسئولان نظام، نهادهایامنیتی و انتظامی و انقلابی انتظار می رود برای دوام این روزنامه همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

*روزنامه نسیم خوزستان اثرگذاری فراوانی را برای استان به ارمغان آورده است*

«افشار پرویز بابادی» یکی از چهره های فعال رسانه ای استان خوزستان، مدیر مسئول روزنامه هما خوزستان، استاد دانشگاه و مدیرسابق خانه مطبوعات استان خوزستان در خصوص نحوه فعالیت روزنامه نسیم خوزستان می گوید: روزنامه نسیم خوزستان یکی ازروزنامه های بسیار خوب، قوی و دغدغه مند است که در راستای رفع مشکلات مردم خوزستان گام بر می دارد و تلاش می کند تا اینمشکلات را به حداقل برساند.

این رسانه ریشه دار مطالب اثر گذاری را به جامعه القا می کند و با بیان واقعیت ها سعی دارد مسئولان را نسبت به مردم پاسخگو کند تاآن ها نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

با وجود مشکلات عدیده حوزه چاپ حق و الانصاف مجموعه پرسنل از صفحه آرا و گرافیست تا روزنامه نگار و سردبیر و مدیر مسئول آنپای کارند تا دغدغه ها و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند که جای تقدیر و تشکر دارد این نوع فعالیت آنها، چراکه چاپ سه هزارمینشماره روزنامه کار ساده ای نیست و دارای مشقت ها و سختی های فراوانی است که امید می رود مجموعه پرتلاش و سختکوش اینروزنامه و همه ما ۱۰ هزارمین چاپ آن را نیز جشن بگیریم.

نسیم خوزستان با سابقه رسانه ای ۲۰ ساله خود یکی از معدود رسانه های مکتوب استان خوزستان است که بر اساس رسالت خوداثرگذاری فراوانی را برای استان به ارمغان آورده است.

خوشبختانه با مدیریت خوب این مجموعه امروز که در عصر تکنولوژی بسر می بریم دسترسی به این رسانه از طریق درگاه اینترنت بهراحتی برای مخاطبان آن امکان پذیر شده ضمن اینکه در سراسر استان نیز می توان نقش پر رنگ این روزنامه را در جامعه و اداراتدید.

اینجانب ضمن تبریک ۲۰ سالگی تاسیس و چاپ سه هزارمین شماره این روزنامه به برادران بسیار خوبم «سلامت دوم» و مجموعه بسیارحرفه ای این رسانه که یکی از ظرفیت های بلقوه استان خوزستان به شمار می رود امید است در پناه ایزد منان موفق و پایدار باشند.

گزارشگر : نجمه ایرانیان

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین