برای نخستین بار در سطح استان خوزستان : سامانه برخط الکترونیک سازمان نظام مهندسی در شهرداری آبادان راه‌اندازی شد

برای نخستین بار در سطح استان خوزستان : سامانه برخط الکترونیک سازمان نظام مهندسی در شهرداری آبادان راه‌اندازی شد

در راستای سهولت در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان، برای نخستین بار در سطح استان خوزستان سامانه برخط الکترونیک سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در شهرداری آبادان رونمایی و راه‌اندازی شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، «یاسین کاوه‌پور» در این آئین گفت: پس از اتفاقات تلخ حادثه ریزش ساختمان متروپل در نظر گرفتیم تا سامانه‌‌ای را راه‌اندازی کنیم تا در بحث سرعت بخشی در خدمات دهی به شهروندان و نیز در بخش کنترل نقشه‌ها به ما و همشهریان گرامی کمک کند.

شهردار آبادان افزود: ما به دنبال آن هستیم تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب خدمات با کیفیتی را به شهروندان و مراجعه کنندگان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در این سامانه گزارش‌های مرحله‌ای مهندسان ناظر و همچنین نقشه‌ها به صورت ایمن و کامل و با آرشیو‌های الکترونیکی قابل دسترسی خواهند بود تا خطا‌های انسانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

کاوه‌پور به ساختمان‌هایی که احتمال ناایمن بودن آن‌ها در سطح شهر آبادان وجود دارد، اشاره کرد و بیان داشت: اظهار نظر در این خصوص در کمیته پایش ساختمان‌های ناایمن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از ساختمان‌های سطح شهر آبادان، احتمالا دارای اشکالاتی هستند، گفت: مشاوران ذی‌صلاح در حال بررسی ساختمان‌های ناایمن سطح شهر آبادان هستند که پس از اظهار نظر نهایی کارشناسان در خصوص آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

شهردار آبادان خاطر نشان کرد: در خصوص برخی از این ساختمان‌هایی که بحث ناایمن بودن آنها مطرح می شود نیز فعلا مالکین در حال بهره برداری از آنها هستند، اما پس از اظهار نظر نهایی و با حکم دادستانی و مرجع قضایی اقدامات لازم و قانونی در این زمینه انجام می شود.

در ادامه نیز «کوروش خواجوی» گفت: با توجه به تخلفاتی که در گذشته در زمینه ساخت و‌ سازها خصوصا در بحث ساختمان متروپل آبادان رخ داده بود، در نظر گرفتیم به منظور کاهش تخلفات طرح اتصال سامانه برخط الکترونیک خدمات شهرسازی سازمان نظام مهندسی را به شهرداری آبادان ارائه دهیم که خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب شهردار این شهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور و در راستای سهولت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، پس از طی نمودن مراحل اداری و قانونی برای نخستین بار در سطح شهرداری‌های استان خوزستان این سامانه امروز در شهرداری آبادان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، افزود: از این پس نیز شهرداری آبادان می تواند به آرشیو نقشه‌ها و اسناد فنی استان دسترسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین این امکان برای شهرداری آبادان فراهم شده تا تمامی مراحل کنترل نقشه و صدور پروانه را سریع تر پیش ببرند.

خواجوی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این سیستم را به همه شهرداری‌های استان تعمیم دهیم، گفت: راه اندازی این سامانه ضمن جلوگیری از تخلفات و اشکالات بعدی، در کیفیت ساخت و سازها و دیگر موارد مربوط به آن، اثر بخش خواهد بود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان اظهار داشت: از امروز نیز شهرداری آبادان یک آرشیو مطمئن از اسناد فنی پروژه‌های ساختمانی سطح شهر را در دسترس خواهد داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین