روزنامه نسیم خوزستان از معضلات مدیران غیربومی و پروازی استان گزارش می دهد ؛ جولانگاهی به نام خوزستان برای مدیران غیر بومی و بی رزومه

روزنامه نسيم خوزستان از معضلات مديران غيربومي و پروازي استان گزارش مي دهد ؛ جولانگاهی به نام خوزستان براي مديران غير بومي و بي رزومه

مدیران پروازی برای مدیریت و کسب درآمدهای نجومی خوزستان را انتخاب می‌کنند اما خوزستان را برای اقامت خانواده خود بر نمی گزینند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مساله مدیران پروازی در استان سابقه طولانی دارد و از دهه‌های گذشته تاکنون در ارگان ها، ادارات و سازمان‌های دولتی خوزستان وجود داشته است.

با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم ناکارآمدی مدیریتی و عقب ماندگی خوزستان وجود مدیران پروازی است، دولت سیزدهم این وعده را به مردم خوزستان داد که پرونده مدیر پروازی در استان برای همیشه بسته خواهد شد.

رئیس جمهور در یکی از سخنرانی‌ها در خوزستان گفت: «مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت استان خوزستان حذف شوند و به هیچ عنوان نمی پذیرم که مدیری در استان خوزستان پروازی باشد و این در برخی دیگر از استانها هم باید انجام شود و مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت حذف شوند».

اما همچنان در ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری ها، شوراهای شهر، نفت، آبفا و … مدیران غیر بومی حضور دارند و این رویکرد خلاف وعده رئیس جمهور به مردم خوزستان است.

با توجه به اینکه مدیران پروازی هزینه های بیشتری جهت اقامت و سفر دریافت می‌کنند، این امر باعث افزایش هزینه های دولتی و تحمیل بار مالی می‌شود در حقیقت خوزستان قربانی رانت بازی برخی مسئولان شده تا اینگونه با وجود منابع مهم نسبت به دیگر استان‌ها عقب‌ مانده است.

مدیران پروازی برای مدیریت و کسب درآمدهای نجومی خوزستان را انتخاب می‌کنند اما خوزستان را برای اقامت خانواده خود بر نمی گزینند. این رفتار جدا از اینکه توهین به استان و شهروندان محسوب می شود به لحاظ سفرهای مکرر مدیر پروازی، بار مالی زیادی را به استان و ارگانی که در آن وجود دارد تحمیل می‌کند‌.

تبعیض و ظلم این است که خوزستان را برای پُر کردن رزومه و کسب درآمد بپذیرید اما حاضر به آوردن خانواده خود برای زندگی نباشید، اگر خوزستان برای خانواده های مدیران پروازی و غیربومی مناسب زندگی نیست پس این استان گزینه خوبی برای پُر کردن رزومه و جایگاه مدیریتی نیست.

آیا استاندار خوزستان نباید به عنوان بالاترین مقام دولت در استان با مدیران پروازی یا مسئولانی که حاضر نیستند خانواده خود را برای زندگی به خوزستان بیاورند برخورد نماید تا کی استان مظلوم خوزستان باید محلی برای آزمون و خطای افراد بی رزومه غیر بومی باشد؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وجود مدیران پروازی در خوزستان یکی از مشکلات مهم این استان شمرده می شود و وعده های دولتمردان گذشته نیز تا امروز برای پایان دادن این تبعیض عملی نشده است، بنابراین می‌طلبد استاندار خوزستان که همواره در سمت های کلیدی و مهم کشوری حضور پُر رنگی داشته در اینباره به مماشات و‌ سکوت خود در این خصوص پایان داده و طبق وعده آیت ا… رئیسی، مدیران پروازی استان خوزستان را برکنار و گزینه های بومی توانمند را جایگزین کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین