روزنامه نسیم خوزستان از نام های عجیب غریب برخی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و کافه ها گزارش می دهد ؛ اسامی غیرمتعارف اماکن تجاری و مسکونی نشانه نفوذ فرهنگی است / نظارتی بر نامگذاری اماکن تجاری و مسکونی نمی‌شود

روزنامه نسیم خوزستان از نام های عجیب غریب برخی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و کافه ها گزارش می دهد ؛ اسامی غیرمتعارف اماکن تجاری و مسکونی نشانه نفوذ فرهنگی است / نظارتی بر نامگذاری اماکن تجاری و مسکونی نمی‌شود

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زمانی که در خیابان‌های کلانشهر اهواز به ویژه مناطق بالای شهر می‌گردیم شاهد اسامی نامتعارف و عجیب غریب برخی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کافه ها و حتی ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستیم.

علی‌رغم قانونی که سال‌ها در مجلس تصویب شد مبنی بر اینکه نام های بیگانه و نامتعارف جهت نام‌گذاری فروشگاه، مغازه و … استفاده نشود اما امروز اسامی بیگانه بر سر در مغازه‌ها خودنمایی می‌کند و متوجه نفوذ فرهنگ بیگانه حتی در انتخاب نام برای اماکن تجاری و مسکونی می‌شویم.

معنی اسامی نامتعارف و بیگانه ای که در تابلو‌ها به چشم می‌خورد را کسی نمی‌داند و تلفظ صحیح این اسامی کار هرکسی نیست. این نام های عجیب در حقیقت سنخیتی با فرهنگ اصیل ما ندارد.

جای تعجب است اینکه چه نهاد و سازمانی این اسامی عجیب را تایید می‌کند و اگر مورد تایید نیستند چرا تاکنون برخوردی صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه روز به روز شاهد افزایش استفاده از اسامی نامتعارف هستیم، در این میان مسئولان مربوطه نظارتی برای جلوگیری از گسترش این گونه نام‌ها ندارند.

شهروند جوان اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: تصور فروشندگان از انتخاب نام‌های عجیب جذب مشتری است اما فکر نمی‌کنند که تلفظ و معنای نام انتخاب شده برای شهروندان مأنوس هست یا خیر!

وی ادامه داد: تلفظ این اسامی برای من سخت است و حتی اگر جای خوبی باشد به دلیل اینکه نمی‌توانم نام مغازه رو صحیح تلفظ کنم از تعریف و تبلیغ برای دیگر دوستانم امتناع می‌کنم.

محمد که در یکی از مناطق بالای شهر کافه دارد، در پاسخ به خبرنگار که دلیل انتخاب اسم خارجی و عجیب چیست، گفت: جوانان از کافه‌ها و فروشگاه‌هایی که اسم خارجی دارند، استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون نهاد یا سازمانی به انتخاب اسم کافه تذکر نداده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه اسامی انتخاب شده اماکن تجاری و مسکونی باید ایرانی باشند اما شاهد رشد روزافزون تابلوهایی با اسام نامتعارف لاتین در سطح شهر هستیم گویی که در کشور خارجی قرار داریم، فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و تقلید از فرهنگ بیگانه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست لذا ضروری است که متولیان امر از جمله استاندار خوزستان، معاون سیاسی استانداری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانده اماکن نیروی انتظامی خوزستان و مخصوصا اتحادیه ها برای این موضوع چاره اندیشی نموده و نظارت صحیح و مستمر در این راستا انجام دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین