روزنامه نسیم خوزستان از ترویج مصرف گرایی و ایجاد حرص و ولع در کاربران گزارش می دهد ؛ تقلید جوانان از زندگی شاخ های مجازی

روزنامه نسیم خوزستان از ترویج مصرف گرایی و ایجاد حرص و ولع در کاربران گزارش می دهد ؛  تقلید جوانان از زندگی شاخ های مجازی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، جوانانی که به دنبال الگوبرداری از زندگی دیگران هستند، به راحتی تحت تأثیر زندگی لاکچری شاخ های مجازی و بلاگران قرار می گیرند. آنها تصور می کنند که اگر مانند شاخ های مجازی و بلاگرها زندگی کنند، خوشبخت و موفق خواهند شد. این تصورات نادرست می تواند منجر به بروز مشکلاتی در زندگی جوانان شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تقلید جوانان از زندگی شاخ های مجازی پدیده ای است که در سال های اخیر در کشور گسترش یافته است. شاخ های مجازی و بلاگران، افرادی هستند که با انتشار تصاویر و ویدیوهای خود در شبکه های اجتماعی، زندگی لاکچری و پر زرق و برق خود را به نمایش می گذارند. این افراد معمولاً از طریق تبلیغات و فروش محصولات و خدمات خود، درآمد زیادی کسب می کنند.

جوانانی که به دنبال الگوبرداری از زندگی دیگران هستند، به راحتی تحت تأثیر زندگی لاکچری شاخ های مجازی و بلاگران قرار می گیرند. آنها تصور می کنند که اگر مانند شاخ های مجازی و بلاگرها زندگی کنند، خوشبخت و موفق خواهند شد. این تصورات نادرست می تواند منجر به بروز مشکلاتی در زندگی جوانان شود.

از جمله مشکلاتی که ناشی از تقلید جوانان از زندگی شاخ های مجازی است، می توان به افزایش سطح توقعات جوانان، افزایش مصرف گرایی، آسیب های اجتماعی و … را نام برد.

بسیاری از جوانان بدون دانستن پشت پرده زندگی پر زرق و برق بلاگرها اقدام به تقلید می‌کنند و این موضوع موجب سرخوردگی آنان می‌شود چرا که بلاگرها تنها قسمتی از زندگی خود را که واقعی نیست به کاربران نشان می‌دهند.

به تصویر کشیدن زندگی لاکچری و ترویج مصرف گرایی و ایجاد حرص و ولع در کاربران برای خرید بیشتر و زندگی لاکچری از جمله اقدامات بلاگرها است متاسفانه زوج‌های زیادی به دلیل داشتن شرایط بد اقتصادی و عدم توانایی در داشتن زندگی لاکچری مانند بلاگرها با مشکل مواجه هستند و این یکی از تاثیرگذاری بلاگرها در زندگی افراد است.

باتوجه به اینکه درصد بالایی از بلاگرها دختران و زنان هستند(مد، زیبایی، آشپزی، طنز) لذا باید بر تاثیر خانم‌های بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی توجه ویژه شود و این مساله به لحاظ نقش زنان در استحکام بنیان خانواده حائز اهمیت است و نباید متولیان نسبت به این موضوع چشم پوشی کنند.

همچنین در برخی موارد دیده شده که بلاگرها برای بهتر دیده شدن از کودکان نیز استفاده تبلیغاتی می‌کنند اما این اقدام تاثیر بسیار بدی در رشد و بلوغ کودک دارد و موجب بلوغ زودرس در کودکان می‌شود و کودکان را از دنیای کودکی به دنیای بزرگتری با آموزش‌های فراتر از حجم سنی منتقل می‌کند که این آسیب ‌های روحی و جسمی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، افرادی که بیشتر وقت خود را صرف استفاده از شبکه های اجتماعی می کنند، زمان بیشتری را منفعلانه سپری خواهند کرد. به دلیل تبلیغات فست فودها، لباس های گران قیمت، گوشی های مدل جدید، کفش های گران قیمت و… افراد تمایل بیشتری به خرید این موادغذایی و کالا ها دارند که در نهایت منجر به هدر رفت پول، چاقی و اضافه وزن، نگرانی های مالی و افزایش حسادت می شود. بنابراین برای جلوگیری از تقلید جوانان از زندگی شاخ های مجازی، باید آگاهی جوانان در این زمینه افزایش یابد. والدین، معلمان و مسئولان باید به جوانان آموزش دهند که زندگی شاخ های مجازی، واقعیت زندگی نیست. آنها باید به جوانان کمک کنند تا الگوهای درستی برای زندگی خود انتخاب کنند، همچنین مسئولان باید بر شبکه های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند و جلوی انتشار محتواهای مضر را بگیرند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین