سجادی: شاید در گذشته راه درست را نرفته‌ایم!

سجادی: شاید در گذشته راه درست را نرفته‌ایم!

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تشریح چگونگی انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پر‌سپولیس تاکید کرد که از این پس حمیدرضا سیاسی هیچ نقش و مسئولیتی در باشگاه پر‌سپولیس نخواهد داشت.

نصرالله سجادی، در پاسخ به چگونگی انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال و پر‌سپولیس گفت: برای انتخاب هیات مدیره این دو باشگاه چند فاکتور و فرضیه را مدنظر داشتیم. اول این که تصمیم داشتیم که تعدادی از اعضای هیات مدیره از پیشکسوتان دو تیم باشد و دیگر این که چند نفر از اعضای سابق هیات مدیره نیز در ترکیب هیات مدیره‌های جدید حضور داشته باشند که در این میان سوابق و عملکردها نیز مدنظر بوده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: حضور چند نفر از اعضای سابق هیات مدیره به این جهت دارای اهمیت است که رویه‌ها و تصمیمات گذشته در هیات مدیره جدید قابل بررسی باشد و در‌ این‌ راستا ترکیب اعضای جدید هیات مدیره این دو باشگاه انتخاب شده است.

سجادی در تشریح کارنامه ورزشی و مدیریت “شهاب جهانیان” به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: آقای جهانیان مشاور وزیر ورزش و جوانان است و سوابق اجرایی و مدیریتی مختلفی دارد که با این شرایط امیدواریم بتوانند در باشگاه استقلال نقش موثری ایفا کنند.

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دغدغه‌ هو‌اد‌ا‌ران و تغییرات مکرر در هیات مدیره این دو باشگاه گفت: به‌ هر‌ حال هر انتخابی ممکن است دارای درصدی از خطا باشد. کسانی که انتخاب شده‌اند باید کار را شروع کنند. در تمام هیات مدیره سازمان‌ها و نهادها مسئولیت اصلی کار با هیات مدیره است. این دو باشگاه که به نظر من دو تیم هستند، نیز کار را با هیات مدیره‌های جدید که مسئولیت‌ها را بر عهده دارند شروع خواهند کرد. امیدواریم که شرایط مطلوب هو‌اد‌ا‌ران باشد.

وی افزود: در اداره یک باشگاه تنها هیات مدیره موثر نیست. مسائل مختلفی از جمله مدیر‌عامل، مربی، سرپرست، منابع و امکانات نیز نقش دارند که در مورد دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس که جزو کم امکانات‌ترین تیم‌های ورزشی و باشگاهی ایران هستند امیدواریم که با تلاش هیات مدیره جدید اوضاع به سامان پیش برود. مشکلات موجود ناشی از شرایط امروز نیست و ریشه در گذشته دارد، ولی به‌ هر‌ حال باید این مشکلات رفع و رجوع شود. هر چند معتقدم که مشکلات باشگاه‌های ایران تنها اختصاص به دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس ندارد و بسیاری از باشگاه‌های ورزشی کشور دارای مشکلات ریشه‌ای هستند.

سجادی ا‌دا‌مه‌ داد: روزی باید تکلیف این دو باشگاه روشن شود. آنها باید دارای استادیوم، منابع لازم و نیروی انسانی مناسبی باشند. وزارت ورزش و جوانان نظارت بر عملکرد هیات مدیره خواهد داشت و کلیه امور و مسئولیت‌ها متوجه هیات مدیره است تا وضعیت این دو تیم را سامان دهند. نکته ای که هو‌اد‌ا‌ران نیز همواره خواستار آن بوده اند.

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آقای سیاسی، مدیر‌عامل باشگاه پر‌سپولیس گفته که هم‌چنان در این باشگاه نقش آفرین است، اظها‌ر کرد: شاید اگر بگویم تاکنون سیاسی را ندیده‌ام، باور نکنید. چنین ادعایی درست نیست. ایشان در دوره‌ای در باشگاه پر‌سپولیس مسئولیت داشته‌اند و زحماتی کشیده‌اند. قدردان این زحمات هستیم اما آقای سیاسی هیچ نقش و جایگاهی در هیات مدیره جدید نخواهد داشت.

وی در مورد انتخاب مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس نیز خاطر‌ نشان کرد: مسئولیت انتخاب مدیر‌عامل با هیات مدیره است، ولی اگر از من نظری خواسته شود حتما آن را اعلام خواهم کرد. امروز در نوبت ظهر و عصر با هیات‌ مدیره‌های استقلال و پر‌سپولیس جلسه دارم و قطعا نکاتی را پیرامون این موضوع گوش زد خواهم کرد.

سجادی تاکید کرد: معتقدم شیوه اختیار عمل دادن به هیات مدیره، شیوه درست اداره این باشگاه‌ها است. اگر در گذشته این گونه نبوده شاید آنها راه درست را نرفته‌اند. باید مسئولیت‌ها با هیات مدیره باشد و ما فقط نظارت می‌کنیم.

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت واگذاری این دو باشگاه از طریق مزایده نیز، گفت: تصمیمات جدیدی در این حوزه از طریق وزارتخانه‌های ورزش، اقتصاد و دادگستری اتخاذ شده است که به زودی اعلام خواهد شد . به نظر می‌رسد که این تصمیمات متفاوت روند مزایده باشد. شاید هم این گونه نباشد، اما به نظر می‌رسد که تکلیف این دو باشگاه فعلا از طریق مزایده مشخص نخواهد شد. موضوعی که سازمان خصوصی سازی حتما در مورد آن اطلاع رسانی خواهد کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین