فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد؛ لزوم برگزاری برنامه‌های مذهبی و همایش‌های دینی با کیفیت در آبادان

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد؛ لزوم برگزاری برنامه‌های مذهبی و همایش‌های دینی با کیفیت در آبادان

فرماندار ویژه آبادان بر لزوم برگزاری برنامه‌های مذهبی و همایش‌های دینی و همچنین یادواره‌های مختلف نظیر «همایش بوسه بر پیشانی ماه خدا» در این شهرستان شد.

عزیزالله شهبازی در حاشیه همایش بوسه بر پیشانی ماه خدا، با حضور در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان با عنوان همایش بوسه بر پیشانی ماه خدا با تبریک حلول این ماه، اظهار کرد: روزه پیش از اسلام در بین همه ادیان الهی وجود داشته است.

وی افزود: از سالیان گذشته در زمان پیامبران الهی، روزه مرسوم بوده است، در زمان حضرت موسی پیروان وی ۴۰ روز روزه می‌گرفتند، در زمان مسیح هم هنگامی که شاگردانی از حضرت مسیح فوت می‌کردند، حضرت توصیه می‌کردند که برای آرامش روحش روزه بگیرند.

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: حتی امروزه در اروپا بیمارستان‌هایی است که برای بیماران روزه جسم را برای بهبودی بیماری تجویز می‌کنند.

شهبازی خاطرنشان کرد: همان طور که پیامبر اسلام فرمودند، ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و اهل بیت(ع) و ماه رمضان ماه مسلمانان است، در این ماه است که فضاهای خاص معنوی مثل شب‌های قدر و احیا به‌وجود می‌آید که مسلمانان بتوانند در آن به بندگی و عبادت خدا بپردازند.

وی گفت: قرآن کریم، کتاب روشنگری و هدایت و نشان دهنده راه مستقیم مسلمانان در همین شب‌ها نازل شده است.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: امیدوارم مسئولان شهر با حضور در مراسم این چنینی آن هم در ماه مبارک رمضان با مطرح کردن مسائل گوناگون و جمع شدن دور یکدیگر اهداف خود را پیش ببرند.

معاون استاندار خوزستان تأکید کرد: در این ماه مبارک، اعمال زیادی بیش از سایر ماه‌ها سفارش شده و فیض‌هایی که در این ماه شامل مسلمانان روزه‌دار می‌شود بر هیچکس پوشیده نیست.

شهبازی با اشاره به اینکه شخص روزه‌دار در این ماه علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن، سایر اجزای بدن خود را روزه‌دار می‌کند، افزود: روزه از دو دیدگاه جسم و جان مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در روزه جسم، شاید فرد روزه‌دار چند روز هم غذا نخورد زنده بماند، اما از نظر جان و روح، روزه‌داران در این ایام نه تهمت می‌زنند و نه دروغ می‌گویند، به همدیگر یاری رسانده و راستگویی، صداقت، تعاون و ایثار را در این ایام سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: همگان می‌توانیم در این ماه با کنترل و تسلط بر اعصابمان، با برنامه‌ریزی بهتر و رعایت اصل احترام به ارباب رجوع در شغل خود مسئولیت‌پذیر باشیم، باید برای مردم وقت بگذاریم و تمام توان خود را جهت اصلاح امور به کار ببریم.

شهبازی، مساعدت روحانیت معظم شهرستان را مسبب اجرا و تدارک برنامه‌های خوبی در حوزه مذهبی دانست و گفت: در سال ۹۳ آبادان تنها شهرستان غیرمرکز استان بود که مسابقه بین‌المللی قرآن در آن برگزار شد و در همین مسابقات بود که گروه تواشیح آبادان توانست رتبه برتر را کسب کند.

وی تصریح کرد: در حالی‌که نخستین اجلاس نماز بر اساس سیاست‌های راهبردی استاندار برگزار شد، نخستین جامعه قرآنی شهرستان در آبادان در سال جاری آغاز به‌کار و فعالیت کرد.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: با توجه به وجود حافظان زیاد قرآن کریم در حوزه برادران و خواهران و فعالیت چندین موسسه قرآنی با توجه به ظرفیت بالای شهرستان، صدا و سیمای مرکز آبادان نیز سال گذشته و امسال برنامه‌های مختلف جزءخوانی قرآن را پوشش خبری و تصویری آن هم به صورت زنده ترتیب داده است.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب قبلی بتوانیم برنامه‌های مذهبی و همایش‌های دینی و همچنین یادواره‌های مختلف را با وسعت و کیفیت مناسبی در آبادان برگزار کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین