مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد؛ تبدیل منطقه آزاد اروند به پایلوت آموزشی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد؛ تبدیل منطقه آزاد اروند به پایلوت آموزشی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تلاش برای تبدیل این منطقه به پایلوت آموزشی در کشور به ویژه در زمینه آموزش‌های رایانه، علوم پایه و زبان خبر داد.

اسماعیل زمانی در حاشیه جلسه بررسی مصوبات هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مدارس و توسعه آموزشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، اظهار کرد: این کار در راستای تقویت سطح علمی دانش‌آموزان با هدف افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری انجام می‌شود.

وی افزود: در زمان حاضر سطح علوم پایه در مدارس ضعیف است و نیاز به تقویت دارد لذا برای این منظور از یک مشاور برای بررسی و برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح علوم پایه به خصوص در رشته‌های ریاضی، فیزیک و شیمی و سرمایه‌گذاری سازمان در این زمینه بهره خواهیم برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم اجرای ۱۰۰درصدی طرح هوشمندسازی مدارس در جهت استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی تصریح کرد: در گام نخست اجرای این طرح خرید ۲ هزار دستگاه رایانه و توزیع آن در سطح مدارس آبادان و خرمشهر در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد.

زمانی خاطرنشان کرد: در گام بعدی به تمام دانش‌آموزان یک دستگاه تبلت آموزشی برای برقراری ارتباط با معلمان و پیگیری مسائل آموزشی خود در زمانی که در منزل به سر می‌برند انجام می‌شود.

وی با اشاره به تصویب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای سطح آموزشی و بهداشتی مدارس موجود در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر)، بر ضرورت شناسایی شرکت‌های توانمند در ارائه خدمات همچون خرید رایانه با اولویت منطقه و استان تاکید کرد.

زمانی یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته با وزیر آموزش و پرورش، موضوع راه‌اندازی شاخه‌ای از موسسه آموزش زبان ایران (وابسته به وزارتخانه) به صورت ویژه در منطقه و فراهم‌سازی امکانات لازم اعم از فضا، تجهیزات سمعی و بصری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت آموزشی این موسسه از سطح مدارس آغاز و به سطح عمومی گسترش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه آزاد اروند آموزش و فرهنگ را به عنوان زیرساخت اساسی برای توسعه پایدار در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌داند، گفت: با هدف ارتقای سطح فنی و مهارتی دانش‌آموزان نیز قراردادی با یک شرکت آلمانی که در ایران نیز نمایندگی دارد برای راه‌اندازی یک مرکز آموزشی برای ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در قالب نیمه حرفه‌ای، حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای توافقنامه‌ای امضا کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی قابل ارائه در این مرکز بر اساس اولویت‌ها و نیاز سنجی‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

به گفته زمانی، در این دوره‌ها گواهینامه‌های بین‌الملل به حرفه‌آموزان ارائه می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین