نمایشگاه قرآن اهواز آغاز شد

نمایشگاه قرآن اهواز آغاز شد

نمایشگاه قرآن و عترت اهواز سه‌شنبه‌شب در محل موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به کار کرد. همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه استانی قرآن و عترت اهواز اظهار کرد: در این ایام، نهمین نمایشگاه قرآنی را در سطح کیفی بسیار مطلوبی با حضور ناشران، فرهنگیان، اهالی قرآن و خادمان قرآن برگزار می‌کنیم.

وی افزود: از تمامی اداراتی که به ما کمک کردند تا با برگزاری این نمایشگاه چنین فضای معنوی را در اختیار عموم مردم قرار داده و همچنین به معنویت هر چه بیشتر این ماه افزودند بسیار قدردانی می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در یک سال اخیر اتفاقات، مناسبت‌ها و همچنین برنامه‌های تأثیرگذاری در حوزه توجه به مسائل قرآنی و دینی صورت گرفته و جای تشکر از همه اهالی فرهنگ و قرآن دارد.

قنواتی بیان کرد: سال قبل در خوزستان توجه ویژه‌ای به مسائل دینی و مذهبی شده و بعد از برگزاری بسیار مناسب و شایسته اجلاس پیر غلامان حسینی، شاهد برگزاری اجلاس سراسری نماز و مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۳۰۰ قاری برجسته کشور در اهواز بودیم.

وی عنوان کرد: یکی از نکات مثبت این استان و حضور پررنگ آن در حوزه قرآنی نیز این بود که اخیرا نزدیک به ۱۳۰ موسسه فرهنگی و قرآنی در خوزستان ثبت و ساماندهی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: ۱۳۰ موسسه فرهنگی و قرآنی به‌تازگی فعالیت‌های خود را در خوزستان آغاز کرده‌اند و این نشان‌دهنده، استعداد و توانایی عظیم استان دارد. خوزستان نقش پررنگی در حوزه قرآن دارد و برای همین هم توانسته این تعداد موسسه قرآنی و فرهنگی را در کشور به نام خود به ثبت برساند.

قنواتی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه امسال حمایت‌های خوبی از موسسه‌های فرهنگی و قرآنی صورت بگیرد، گفت: به‌تازگی معاونت قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان تعریف‌شده که یکی از قاریان برجسته کشوری مسئولیت اداره آن را بر عهده گرفته است.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که توجه همه را در این نمایشگاه به خود جلب می‌کند این است که برای نخستین بار سعی شده تا از همه فعالیت‌هایی که در حوزه قرآن صورت می‌گیرد، بخشی را در نمایشگاه قرار دهیم. هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نمایش آثار تولیدشده قرآنی سینماگران و صنایع‌دستی که با مضامین قرآنی تهیه‌شده همه در این نمایشگاه عرضه‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله این است که با برگزاری این نمایشگاه، فضایی را به وجود آورده‌ایم که اهل دانش، محققان، علما و پژوهشگرانی که کارهای برجسته قرآنی را انجام داده‌اند بتوانند جلسات نقد و گفتگو را در حاشیه نمایشگاه برگزار کنند.

قنواتی در پایان گفت: در حاشیه این نمایشگاه مراسم تجلیل از قاریان و خادمان قرآن را هم برگزار می‌کنیم تا یادمان باشد چه کسانی در مسیر حرکت کرده و فعالیت‌های ارزنده‌ای را برای استان انجام داده‌اند.

نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از دوشنبه‌شب به مدت یک هفته از ساعت هفت عصر تا ۱۲ شب میزبان علاقه‌مندان و عاشقان قرآن و عترت بوده و خوزستانی‌ها در این نمایشگاه از تخفیف ویژه ارائه‌شده توسط ناشران بهره‌مند می شوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین