۶۵۰ میلیون نفر به دیزنی‌لند رفتند

 ۶۵۰ میلیون نفر به دیزنی‌لند رفتند

کمپانی دیزنی به عنوان یکی از کمپانی‌های بزرگ هالیوودی، بخش مهمی از فعالیت خود را در بخش تفریح و سرگرمی متمرکز کرده که با ساخت دیزنی‌لندها ممکن شده است.

پارک دیزنی لند، اولین پارک از دو پارک موضوعی دیزنی در آمریکاست که در آنهایم کالیفرنیا ساخته شده است. این پارک که سال ۱۹۵۵ افتتاح شد، تنها پارکی است که تحت مدیریت خود والت دیزنی ساخته شد.

از زمان تاسیس این پارک تاکنون، این مجموعه بارها گسترش یافته و بر امکانات و بخش‌های مختلف آن افزوده شده که میدان نیواورلئانز در سال ۱۹۶۶ و شهر میکی در سال ۱۹۹۳ از جمله آنهاست.

دیزنی لند بیش از هر پارک موضوعی دیگر دنیا میزبان بازدیدکنندگانی از گوشه و کنار جهان است و از زمان تاسیسش تاکنون ۶۵۰ میلیون بازدیدکننده داشته است. تنها در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۶.۲ میلیون نفر از این پارک بازدید کردند. برمبنای گزارش سال ۲۰۰۵، تا آن زمان بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ شغل در این پارک ایجاد شد که ۲۰ هزار شغل مستقیم در استخدام این پارک بوده است. ۳۸۰۰ نفر نیز به صورت پارت تایم در استخدام این مجموعه بوده‌اند.

جالب این که در سال ۱۹۵۹ نیکیتا خروشچف رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی از آمریکا بازدیدی ۱۳ روزه کرد و تنها دو درخواست داشت: دیدار از دیزنی‌لند و ملاقات با جان وین. در اواخر دهه ۱۹۹۰ به این مجموعه یک هتل نیز افزوده شد تا در کنار رستوران‌ها و امکانات تفریحی، امکانات اقامتی نیز داشته باشد.

در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ یک برنامه ویژه با عنوان «شادترین نقطه کره زمین» در طول ۱۸ ماه برگزار شد تا پنجاهمین سال تاسیس این پارک گرامی داشته شود.

در سال ۲۰۱۰ این مجموعه یک برنامه خیریه با نام «یک روز خود را بده، یک روز دیزنی را بگیر» ترتیب داد تا کسانی که در برنامه‌های خیریه داوطلبانه شرکت می‌کنند، کارت یک روز تفریح در دیزنی‌لند را دریافت کنند. این برنامه که از اول ژانویه شروع شده بود تا ۹ مارس، یعنی ظرف ۷۰ روز موفق شد تا یک میلیون نفر را به کارهای خیریه جلب کند و به آنها کارت تشویقی استفاده رایگان یک روزه از دیزنی‌لند را داد. دیزنی لند در ماه می امسال شصتمین سال تاسیس را جشن گرفت.

این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی است که سرزمین خیال، سرزمین فردا، شهر میکی، سرزمین مرزی و سرزمین ماجرا از جمله آنهاست.

مجموع بازدیدکنندگان و درآمدهای این مجموعه هر سال افزایش یافته و در سال‌های اخیر در بالاترین سطح خود بوده است. در حالی که درآمد این پارک در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در سطح ۸۰ میلیون دلار بود، در سال ۲۰۱۴، به نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار رسید. سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۶ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر از این پارک بازدید کردند. در سال ۱۹۵۵ این رقم برابر یک میلیون نفر بود.

در حالی که قیمت بلیت بازدید از این مجموعه در سال ۱۹۸۱ برابر با ۱۰ دلار بود، این قیمت در سال ۲۰۰۵ به ۵۳ دلار، در سال ۲۰۰۹ به ۷۲ دلار و در فوریه ۲۰۱۵ به ۹۹ دلار افزایش یافته است.

دیزنی لند در پاریس از سال ۱۹۹۲، توکیو از سال ۱۹۸۳، هنگ کنگ از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کدند. یک پارک نیز در شانگهای ساخته شده است. پارک شانگهای که از سال ۲۰۰۹ در حال ساخته شدن است ۴۳ درصد در تملک دیزنی و بقیه در تملک گروه شندی شانگهای است. این مجموعه با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در حال ساخته شدن است و در سال ۲۰۱۶ افتتاح می‌شود.

یک پارک دیگر نیز در فلوریدای آمریکا ساخته شده که به عنوان دیزنی ورلد شناخته می‌شود و کار خود را از سال ۱۹۷۱ آغاز کرده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین