معاون بهره برداری شرکت آبفای خوزستان عنوان کرد: قطع آب مشترکین پرمصرف، به زودی

معاون بهره برداری شرکت آبفای خوزستان عنوان کرد: قطع آب مشتركين پرمصرف، به زودي

معاون بهره​برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته آب مشترکین پرمصرف استان به زودی قطع خواهد شد.
محسن دُرفشان در نشست خبری که امروز، ۶ تیرماه به مناسبت هفته صرفه​جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار کرد: ۵۵ درصد آب شرب شهرستانهای استان از رودخانه​های سطحی و مابقی از منابع زیرزمینی تامین می​شود و خوزستان نسبت به کشور از شرایط خاصی برخودار است زیرا با شاخص​های متنوعی آب شرب را توزیع می​کند. وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه کنترل کیفی آب در خوزستان فعال است و گزارش​های لازم را به آزمایشگاه مرکزی اعلام می​کند.
دُرفشان با اشاره به عدم جیره بندی آب شهرهای خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲۰ هزار مشترک در استان داریم که یک میلیون و ۵۰۰ مترمکعب آب شرب به آن‌ها می​دهیم.
وی عنوان کرد: اجرای طرح آبرسانی غدیر یکی از اقدامات بسیار خوب وزارت نیرو در تامین آب شرب استان بوده است که اکنون از طریق این طرح شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و روستاهای اطراف این شهرها از آب سالم و بهداشتی بهره​مند شده​اند. درفشان ادامه داد: منابع آبی طرح آبرسانی غدیر از دریاچه دز (شیرین​ترین آب کشور) تامین می​شود که در شرایط عادی دارای EC 500 میکروموس است.
معاون بهره​برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به دلیل نیاز اعتباری و هزینه​بر بودن اجرای طرح غدیر، این طرح در قالب چندین فاز اجرا می​شود. ابتدا شهرهای مرکزی و جنوبی استان از آن بهره​مند شدند و در آبادان و خرمشهر نیز با استفاده از آب این طرح EC آب مصرفی از ۴ هزار به ۱۶۰۰ میکروموس کاهش یافت.
وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آب شرب آبادان به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود. همچنین استفاده ۶۰ درصدی از آب این طرح برای اهواز، وضعیت آب شرب این شهر را به شرایط مطلوب رسانده است که البته در اهواز هنوز تا شرایط ایده آل فاصله داریم.
درفشان بیان کرد: در خرمشهر در هر شبانه​روز ۷۰ هزار مترمکعب آب از محل طرح غدیر تامین می​شود که این میزان ۱۰۰درصد آب مورد نیاز این شهر را با EC 1800 میکروموس پوشش می​دهد.
معاون بهره​برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به افت فشار آب در بخش خانگی گفت: پوسیدگی و قدیمی بودن تجهیزات، مشکل شکستگی خطوط انتقال را ایجاد می​کند و به همین منظور تا زمان انجام تعمیرات، آب با افت فشار مواجه می​شود و شبکه​های آبرسانی شهری خوزستان به دلیل فرسودگی پرت آب بالایی دارد. وی اظهار کرد: شهرهایی از جمله زیدون، لالی، سالند، حسینیه، ایذه و آغاجاری به دلیل کاهش سفره‌های زیرزمینی دچار تنش آبی هستند.
درفشان با بیان اینکه میزان EC آب شرب خوزستان از ۵۰۰ تا ۲۹۰۰ میکروموس در مناطق مختلف متغیر است، خاطرنشان کرد: ما نگاه درآمدی به تامین آب شرب استان نداریم. تامین آب شرب برای شرکت بسیار هزینه​بر است و هر مترمکعب آبی را با قیمت ۲۵۰ تومان به مشترک می​دهیم اما برای تامین آن ۸۰۰ تومان هزینه می‌کنیم.
وی با اشاره به پر هزینه بودن ایجاد شبکه​های فاضلاب در استان گفت: در حال حاضر طرح​های ایجاد شبکه فاضلاب در ۱۶ شهرستان اجرا می‌شود و اخیرا شهرهای ایذه، شوش، اندیمشک و بهبهان نیز به این طرح‌ها اضافه شده‌اند. معاون بهره​برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۷ تصفیه​خانه فاضلاب استان از محل فاینانس در شهرهای بندرامام، ماهشهر، شادگان، آبادان و خرمشهر در حال احداث است. برای تکمیل پروژه​های نیمه تمام شبکه فاضلاب خوزستان درصدد هستیم ۲۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنیم که به محض صدور مجوز از وزارت نیرو، این اوراق منتشر خواهند شد.
درفشان با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی های مشترکین گفت: مطالبات فعلی شرکت ۲۴ میلیارد تومان است که مربوط به مشترکین خانگی، دستگاه​های اجرایی، شرکت​ها و نهادها می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین