کمیسیون کشاورزی کرسی مهمی در اتاق بازرگانی است

كمیسیون كشاورزی كرسی مهمی در اتاق بازرگانی است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: کمیسیون کشاورزی کرسی مهمی در اتاق بازرگانی است به همین دلیل در استانی مثل خوزستان باید آن را تقویت کرد.

شهلا عموری صبح امروز دوشنبه در مراسم آغاز به کار کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اهواز با حضور اعضا بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: هیچ‌گاه ادعا نداریم که این کمسیون می‌تواند یک‌ شبه مشکلات کشاورزان را حل‌وفصل کند ولی به عنوان بخش مستقل و دارای جایگاه قانونی و حقوقی در کشور می‌توانیم در کنار تشکل‌های صنفی و با همت مسئولان، بخشی از مطالبات کشاورزان و صنایع غذایی استان را پیگیری و حل کنیم.

عموری ادامه داد: همان‌گونه که با افتخار می گوئیم، خوزستان قطب کشاورزی کشور است باید این را هم بپذیریم که مشکلات و مطالبات این بخش و فعالان آن نیز در حجم وسیع‌تری به خصوص تأمین آب پا برجا است.

وی با بیان اینکه نباید در بیان مشکلات کشاورزی خوزستان واهمه داشته باشیم، افزود: باید تلاش کنیم کمیته‌های تخصصی این کمیسیون هرچه سریع‌تر تشکیل شوند تا در پیگیری مشکلات موجود و بهبود محیط کسب‌وکار در این بخش کارهای اساسی انجام شود.

عموری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در راستای اجرای ماده یک قانون بهبود فضای کسب‌وکار به اتاق بازرگانی اضافه شده است، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی این بخش استراتژیک و فعالان آن، دارای کرسی مهمی در اتاق بازرگانی هستند و امیدواریم در تحقق خواسته ها و دفاع از حقوق کشاورزان قدم‌های ماندگاری برداریم.

ظرفیت بالای خوزستان در کشاورزی

عضو کمسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اهواز نیز در این جلسه گفت: خوزستان دارای ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی و صنایع غذایی است و وجود مرزهای رسمی، فرصت طلایی است که صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم.

مصطفی حجت نژاد ادامه داد: لازمه توسعه و افزایش صادرات رفع مشکلات این حوزه است که همه باید تلاش کنیم برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استان این معضلات را برطرف کنیم.

وی بابیان اینکه اقدامات خوب و اثرگذاری در بخش کشاورزی می‌توان انجام داد، گفت: اتاق بازرگانی نیز در تحقق این اقدامات نقش مهم و انکارناپذیری بر عهده دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین