پنج میلیون و ۳۹۰هزار متر مکعب از رودخانه های کارون و بهمنشیر لایروبی شد

پنج میلیون و 390هزار متر مکعب از رودخانه های کارون و بهمنشیر لایروبی شد

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با دو دستگاه لایروب در شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان در قالب طرح های امانی و پیمانی تاکنون پنج میلیون و ۳۹۰هزار متر مکعب در طول ۲۵ کیلومتر از رودخانه های کارون و بهمنشیر عملیات رسوب برداری انجام شده است.
[پنج میلیون و ۳۹۰هزار متر مکعب از رودخانه های کارون و بهمنشیر لایروبی شد]
به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، ˈفتح الله دهکردیˈ روز یکشنبه اظهار کرد: لایروبی های انجام شده در رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز به حجم سه میلیون و ۶۱۰هزار متر مکعب و در محدوده شهر خرمشهر با حجم یک میلیون و ۴۸۰هزار متر مکعب و لایروبی رودخانه بهمنشیر در محدوده شهر آبادان حد فاصل پل ایستگاه هفت تا پل لوله ای شهید کشتکار به حجم ۳۰۰هزار متر مکعب بوده است.
وی همچنین از پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز حد فاصل پل سوم تا پارک شقایق به حجم ۲/۲ میلیون متر مکعب با قرارداد ۲۰۰میلیارد ریال و به مدت ۲۴ ماه و نیز پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهری خرمشهر به عنوان پروژه های در دست اجرا برشمرد.
دهکردی افزود: پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهری خرمشهر در محدوده شهر خرمشهر حد فاصل پل شناور واقع در منطقه حفار تا تقاطع اروند و کارون با حجمی معادل ۸۵۰ هزار متر مکعب و با قرارداد ۱۰۷میلیارد ریال و به مدت ۱۶ ماه در دست اقدام است.
وی از تخصیص نیافتن اعتبار کافی به عنوان یکی از چالش های مهم پیش روی لایروبی رودخانه ها یاد و اظهار کرد: با وجود اینکه این پروژه ها باید به صورت پیوسته و بدون وقفه انجام پذیرد، در سال مالی ۹۱ برای پروژه های لایروبی در اهواز و خرمشهر به ترتیب تنها ۱۳ و ۱۲درصد تخصیص داده شد.
دهکردی نبود زمین مناسب در محدوده شهری برای ایجاد حوضچه های انباشت رسوبات
و وجود شناور های پهلو گرفته و اسکله های قدیمی در مسیر لایروبی در شهر خرمشهر
به عنوان دو چالش مهم دیگر پیشروی در انجام پروهای لایروبی برشمرد.
وی در عین حال گفت: در صورت تخصیص اعتبار در آینده پروژه های تکمیل سایر بازه های لایروبی در اهواز و همچنین لایروبی رودخانه بهمنشیر حد فاصل پل لوله ای شرکت نفت تا پل ثامن الائمه (موسوم به تانکی ابوالحسن) به طول چهار کیلومتر اجرایی می شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین