پیکرهای مطهر ۳۸ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد ایران شد

پیکرهای مطهر 38 شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد ایران شد

پیکر مطهر ۳۸ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز یکشنبه در آیینی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شد.
[پیکرهای مطهر ۳۸ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد ایران شد]
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: پیکرهای این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، جزیره مجنون و نهر کتیبان عراق پیدا شده است.
سردار سرتیپ پاسدار ˈ سید محمد باقرزاده ˈ اظهار داشت: پیکر پاک این شهدا پس از انتقال به تهران و مشخص شدن هویت آنان تشییع می شود.
وی به استقرار کمیته جست و جوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جزایر مجنون عراق اشاره کرد و افزود: این کمیته برای نخستین بار در این منطقه مستقر شده تا عملیات تفحص شهدا سرعت بیشتری یابد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نسبت تفحص شهدای ایران به اجساد عراقی را یک به ۱۰ عنوان کرد و گفت: این کمیته با تفحص یک شهید ایرانی، ۱۰ جسد عراقی تحویل می دهد.
وی افزود: کمیته جست و جوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکنون ۱۳۱ جسد عراقی را در خاک عراق به این کشور تحویل داده است.
سردار سرتیپ باقر زاده گفت: فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، اطلاعات خود در خصوص همرزمان شهیدشان را با مراجعه به کمیته جست و جوی مفقودین نیروهای مسلح در سراسر کشور ارائه دهند تا کار تفحص شهدا سرعت بیشتری یابد.
وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس به تبعیت از فرمان ولی فقیه و امام خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و شهید شدند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین