اسکندری: مجوز ورود کالاهای ترانزیتی به مینوشهر داده شد

اسکندری: مجوز ورود کالاهای ترانزیتی به مینوشهر داده شد

رئیس شورای شهر مینوشهر گفت: در جلسه ای که با آقای ترکان مشاور رییس جمهور داشتیم توانستیم مجوز ورود کالاهای ترانزیتی به مینوشهر را کسب کنیم.
امید اسکندری اظهار کرد: مینوشهر به دلیل موقعیت ویژه خود در مسیر اروند رود می تواند قطب اقتصادی مهمی برای منطقه باشد.
وی افزود: در جلسه ای که با آقای ترکان مشاور رییس جمهور در ساختمان شهرداری مینوشهر داشتیم توانستیم با پیگیری های لازم مجوز ورود کالاهای ترانزیتی بدون احتساب مالیات را در این شهر بگیریم تا از سویی کمکی به اقتصاد استان کرده باشیم و از سویی دیگر وضعیت اشتغال جوانان در این شهر را سامان ببخشیم.
رییس شورای شهر مینوشهر اظهار کرد: مینوشهر می تواند در پیشرفت اقتصادی و گردشگری استان خوزستان امر مهمی را ایفا کند و این امر محقق نخواهد شد تا زمانی که مسئولین کشوری و استان نگاهی کارشناسانه به این منطقه داشته باشند.
اسکندری از تمامی سرمایه گذاران دعوت کرد تا در مینوشهر فعالیت کنند و از این امتیاز استفاده کنند.
مینوشهر (جزیره مینو) با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند می تواند به قطب اقتصادی مهمی برای کشور رقم بخورد چرا که وجود راههای ترانزیتی گوناگون در نزدیکی این منطقه اهمیت آن را می تواند نسبت به دیگر جزایر اعم از کیش و قشم بالا ببرد. وجود راه آهن در نزدیکی این شهر و همچنین نزدیک بودن به فرودگاه آبادان و نیز نزدیک بودن به بندر بزرگ تجاری خرمشهر همگی می تواند در ترانزیت کالا کمکی به اقتصاد کشور باشد قرار گرفتن مینوشهر در کنار اروند رود نیز می تواند با همت مسئولین اسکله های تجاری در این منطفه احداث کرد و مسیر خروج و ورود کالا را نسبت به مسیر بندر خرمشهر نزدیک تر کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین