سردار جعفری: قدرت ایران الزاماً نظامی نیست

سردار جعفری: قدرت ایران الزاماً نظامی نیست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: عظمت و اقتدار همراه با اسلام، برای انقلاب اسلامی ایران انحصاری است و مستکبران بدانند مولفه قدرت جمهوری اسلامی الزاماً نظامی نیست.
[سردار جعفری: قدرت ایران الزاماً نظامی نیست]
به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار « محمدعلی جعفری» شامگاه سه شنبه در همایش انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی در دانشگاه امام صادق (ع) این مطلب را بیان کرد.
سرلشکر جعفری روز دانشجو را گرامی داشت و خطاب به دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: روز دانشجو یادآور روز مبارزه با استکبار جهانی است و باید دانشجویان ما میدان دار این عرصه باشند.
فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تبیین فلسفه وجودی سپاه و بسیج، اظهار کرد: بسیج همانند سپاه برای پاسداری از انقلاب اسلامی شکل گرفت.
سرلشکر جعفری با اشاره به این موضوع که ممکن است به مرور زمان، فلسفه وجودی بسیج دستخوش تغییر و زمان زدگی قرار بگیرد، افزود: اکثر سازمان ها با گذشت زمان از فلسفه وجودی خود دور می شوند و به روزمرگی روی می آورند و این غفلت از مأموریت برای سازمانی همانند سپاه و بسیج جبران ناپذیر خواهد بود.
وی افزود: از دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق(ع) این انتظار می رود که از دغدغه های انقلاب غافل نشوند و در پاسداری از خون شهدای عزیزمان بکوشند.
سرلشکر جعفری مأموریت اصلی بسیج را یادآوری دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: آنچه به دست ما رسیده است بدون تردید حاصل مجاهدت ها و تلاش های ۱۴۰۰ ساله ائمه معصومین (ع) و مجاهدین راستین اسلام در صحنه های دینی، علمی و اجتماعی بوده است که باید طلایه داران ما حاملان این موضوع و دغدغه مهم باشند.
وی با بیان این که اقتدار مثال زدنی جمهوری اسلامی، عامل پیشرفت و تعالی ماست، گفت: امروز ۳۵ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد و دستاوردهای بی نظیر و بزرگی به دست آمده که یکی از این دستاوردها عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اگر اسلامیت را از ایران جدا کنیم عظمت و اقتدار آن نیز از بین خواهد رفت زیرا این عظمت و اقتدار برای انقلاب ما انحصاری است و به دلیل عمل کردن به دستورات قرآن و اسلام به دست آمده است.
وی ، ایران اسلامی را دارای امنیت بالا و توان دفاعی بسیار مستحکم با توجه به مولفه های قدرت در یک نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: مولفه قدرت الزاماً نظامی نیست بلکه حمایت مردم و حضور مردم از زمینه های امنیتی و دفاعی می تواند مهمترین مولفه قدرت یک کشور باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که مستکبران از اقتدار ما هراس دارند، خاطرنشان کرد: کشور ما در زمان جنگ بدون امکانات و فناوری در مقابل دنیا ایستاد و در نهایت یک رژیم وابسته به شرق و غرب را شکست داد.
سرلشکر جعفری اظهارداشت: بدون شک موضوع استقامت و پایداری در صحنه های دفاعی و امنیتی ایران را تبدیل به یک کشور امن کرده است و دشمن شاهد توانمندی های ما در دهه اول انقلاب بود.
وی تصریح کرد: امروز نیز استفاده حزب الله لبنان و فلسطینیان از تجربه ایران در جنگ های ۳۳ روزه و۲۲ روزه در لبنان و غزه نمونه هایی از همین اقتدار است.
سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اخیرا یک مقام سیاسی از توانمندی آمریکا در نابودی ایران با یک بمب صحبت کرده است، گفت: هرچند ما این مقام سیاسی را دیپلمات صاحب نظر می دانیم اما ایشان در مسائل نظامی و امنیتی تجربه ای ندارند و به هیچوجه این دیدگاه درست نیست.
وی در ادامه پاسخ به سوال این دانشجو با تاکید بر این نکته که اسرائیل نیز در جنوب لبنان به طور مکرر از بمب ها و سلاح های سنگین استفاده کرد، افزود: ممکن است بمب های آمریکا به زیرساخت های ما خسارت وارد کند، اما توان موشکی و استراتژیکی سپاه چشم گیر است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا نهایتاً می تواند ۲۰ درصد از توان موشکی سپاه را نابود کند، چراکه توان موشکی سپاه بالاترین توان نظامی است و سیستم های پیچیده ای دارد و میزان آسیب پذیری آن هم در سلسله مراتب پایین تر بسیار کمتر است.
سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا با توافق ژنو امکان دارد رابطه سیاسی بین ایران و آمریکا برقرار شود؟، گفت: انقلاب اسلامی از اساس با نظام سلطه و استکبار مخالف است و تا زمانی که انقلاب پابرجا باشد با مواضع استکبار و نظام سلطه ناسازگاری دارد.
وی تنها شرط رابطه با آمریکا را تغییر ماهیت استکباری این کشور دانست و افزود: اگر دولتمردان آمریکا آدم شوند و رفتار خود را درست کنند می توان گفت ما جنگی با آمریکا نداریم.
فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این موضوع که مساله هسته ای کشورمان تنها یک بهانه است، افزود: توانمندی استکبار در قدرت مادی خلاصه می شود و استکبار جهانی اوج قدرت خود را در موشک و بمب اتم می داند و به همین دلیل قدرت جمهوری اسلامی را هم در دستیابی به بمب هسته ای می بینند.
سرلشکر جعفری در ادامه با ساختگی دانستن نگرانی آمریکا در موضوع هسته ای تاکید کرد: آمریکا می خواهد با طرح موضوعات غیرواقعی بازی را به نفع خود پیروز جلوه دهد و در نهایت ادعا کند که ما ایران را از فعالیت هسته ای منع کردیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین