رئیس پارک علم و فناوری خوزستان: کریدور محصولات دانش‌بنیان به صادرکنندگان خوزستانی مشاوره می‌دهد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان: کریدور محصولات دانش‌بنیان به صادرکنندگان خوزستانی مشاوره می‌دهد
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

کریدور محصولات دانش‌بنیان به صادرکنندگان خوزستانی مشاوره می‌دهد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: به منظور حمایت از تولید بومی و افزایش صادرات، صادرکنندگان خوزستانی از کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان مشاوره بگیرند.

بابک مختاری با تاکید بر ضرورت مشاوره گیری و استفاده از تسهیلات «کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان»، اظهار کرد: کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات‌شرکت ‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالا‌ها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: در این مجموعه سعی بر آن است تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش در راستای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه شود. در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، اقدام به حمایت از خدمات این کریدور نموده و این امکان را فراهم کرده است تا صادرات شرکت‌ها از طریق اینگونه خدمات تسریع یابد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد: شرط لازم دریافت این خدمات برای شرکت‌ها، داشتن تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در ادامه نیز ارزیابی‌های بیشتری در خصوص توانمندی شرکت و محصولات آن در رسیدن به بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.

مختاری یادآور شد: موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور تجاری سازی فناوری)، با هدف کاهش زمان تجاری سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: این کریدور با شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری سازی، امکان برآورده شدن آنها را ساده کرده است و با توافق با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی طی آیین نامه ‌های مشخص از شرکت های دانش بنیان در قالب ارائه خدمات تجاری سازی حمایت می‌کند. این کریدور با شناسایی ۵۵ خدمت تجاری سازی و قرار دادن خدمات مشابه در کنار هم، یک قالب ۱۶ گانه برای دسته بندی این خدمات ارائه کرده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین