مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان: کتاب‌های خوانده‌شده باید به اشتراک گذاشته شود

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان: کتاب‌های خوانده‌شده باید به اشتراک گذاشته شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: یکی از اهداف ما این است که این فرهنگ را در بین مردم استان جا بیندازیم که کتاب‌های خوانده‌شده را با دیگران به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر پیش از ظهر سه‌شنبه در بیست و نهمین نشست ملی کتاب‌خوان با عنوان «به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده» که به میزبانی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب با عظمتی بوده و کتاب در آموزه‌های دینی، اندیشه‌های اسلامی و به‌ویژه از جانب ذات مقدس خداوند از عظمت ولایی برخوردار است.

وی افزود: این نشست چون در ارتباط با کتاب خواندن است، با ارزش بوده و دارای اهمیت بسیار بالایی است. اگر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و خوب خوانی با علاقه‌مندی توام شود، نقش مؤثری در ذهن انسان دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: خوب خوانی و علاقه‌مندی به مطالعه کتاب در تربیت انسان‌ها و ارتقای فرهنگ بسیار مؤثر است. برگزاری این نشست‌ها جزو وظایف تشکیلاتی و علمی کتابخانه‌های عمومی بوده و به ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کند.

سپهر بیان کرد: یکی از دل‌مشغولی مسئولان در بخش فرهنگی، همیشه مسئله کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در زمینه چاپ و نشر است. همچنین نسبت به تعداد تیراژ پایین کتاب‌ها انتقاداتی وجود دارد.

وی عنوان کرد: متأسفانه فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور پر جذبه نیست. شاید یکی از علل آن، علوم روز و تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی است. در مدت اخیر مسئولان نهاد کتابخانه‌ها بحث کتاب‌خوانی را در کشور ساماندهی کرده و امروز بیست و نهمین نشست را در خوزستان داریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این نشست این است که کارگزاران کتاب بیشتر از کتاب بهره‌گیری کرده و از آن استفاده کنند. همچنین در این نشست پای صحبت افراد صاحب‌تجربه و مطالعه نشسته و فهم و استنباطی که از مطالعاتشان به دست آورده‌اند را در نتیجه یک تبادل اطلاعات کسب می‌کنیم.

سپهر یادآور شد: برگزاری بیش از ۴۰ نشست کتاب‌خوانی را در استان برنامه‌ریزی کرده و این اولین نشستی است که برگزار می‌شود. این نشست به‌عنوان یک کارگاه برای کمیت و کیفیت داشتن کارهای آینده بوده تا مسئولان شهرستانی هم بتوانند یک نشست بهتر، با کیفیت‌تر و علمی‌تر را برگزار کنند.

وی در پایان گفت: ایجاد عادت مطالعه در اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانانی که سرمایه‌های آینده این کشور هستند، یکی از اهداف برگزاری چنین نشست‌هایی  است. باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه احیا کرده و اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده مفید علمی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، دفاع مقدس و سبک زندگی برای دیگران را نیز به مردم آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست هشت کتابدار، یک نویسنده کتاب، یک فعال رسانه‌ای، یک چهره مذهبی و یک عضو کتاب‌خوانی به ارائه  کتاب پرداخته و در نهایت با اهدای لوح و هدایایی از آنها تجلیل شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین