جوابیه شرکت مخابرات منطقه خوزستان

مدیر مسئول محترم روزنامه نسیم خوزستان

با سلام

احتراما عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه تحت عنوان “اعتراض و تحصن کارمندان شرکت مخابرات اهواز” خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به درج جوابیه در ستون مربوطه اقدام نمایند.

احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه و پایگاه خبری با عنوان “اعتراض و تحصن کارمندان شرکت مخابرات اهواز” به اطلاع می رساند:

موضوع عدم تمدید قرارداد برخی از کارگران شرکت پیمانکاری مخابرات به آگاهی می رساند از مجموع ۹۰۰ نیروی شرکتی یادشده فقط ۸۰ نفر در اهواز و چند شهر دیگر از امضای قرارداد با شرکت طرف پیمان که می بایست براساس ماده ۱۰ قانون کار انجام شود، خودداری نموده اند، لذا براساس تقاضای آن شرکت پیمانکاری و با عنایت به تبعات حقوقی، ممانعت به عمل آمده است و هیچگونه اجباری در این خصوص خارج از مقررات صورت نگرفته است. ضمنا از تیرماه سال جاری طرح طبقه بندی مشاغل براساس ضریب مزد جهت کلیه کارگران و ارتقای شغلی جهت کارشناسان آن شرکت اقدام شده و شکایت و پیگیری مطالبات در مراجع ذیصلاح توسط آن عزیزان منافاتی با امضای قرارداد ندارد.

روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان

 

پاسخ نسیم خوزستان :

با عرض سلام و احترام

به اطلاع مدیریت محترم آن شرکت می رساند طبق پیگیری های انجام شده و قانون فعلی کار ارائه قرارداد سه ماه بعد از حداقل یک قرارداد یک ساله تخلف محسوب می شود و به راحتی در اداره کار و دادگاه قابلیت پیگیری و محکوم کردن مدیریت آن مجموعه را در پی خواهد داشت.

اما اجبار به قبول طرح طبقه بندی مشاغل، که عدم رضایت کارگران را به دنبال دارد، در صورت اطلاع و مشاوره شاکیان از قانون کار، تبعات سنگین کیفری برای مصوبات اعضاء کمیته طبقه بندی مشاغل آن شرکت دارد.

بنابراین با وجود قانون کار مطلوب و در حمایت از اشتغال کارگران، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مد) سال “تولید پشتیبانی‌ها و رفع موانع تولید” می باشد اینگونه اقدامات با شعار رهبر معظم انقلاب منافات دارد لذا انتظار می رود در اسرع وقت مشکل فوق، مرتفع گردیده یا در غیر این صورت روزنامه نسیم خوزستان در راستای دفاع از حقوق کارگران موضوع مذکور را از طریق رئیس محترم دادگستری کل استان، استاندار و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می نماید.

حسن سلامت دوم – سردبیر روزنامه نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

One Comment on “جوابیه شرکت مخابرات منطقه خوزستان”

  • Ahmad wrote on 31 شهریور 1400 22:06

    با سلام و احترام
    قوانین کار محترم ولازم الاجراست
    لیکن سردبیر محترم
    در مورد پیگیری موضوع به نظر بنده نظرات موافقان امضای قرارداد که بالغ بر ۸۰۰ نفرمیباشند دریابید و نظر خواهی ،بررسی وبعد دنبال قضاوت باشید
    ما حق مطالبه را با امضای قرارداد جدا از هم نمبینیم لطفا بجای انجام رساله بدنبال ایجاد تقابل و اختلاف افکنی نباشید وسلام

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین