در شورا و شهرداری اهواز چه می گذرد ؛ سید محسن موسوی زاده برای اولین بار افشاگری کرد

در شورا و شهرداري اهواز چه مي گذرد ؛ سيد محسن موسوي زاده براي اولين بار افشاگري كرد

سیدمحسن موسوی‌زاده گفت: طرح هر هفته‌ یک افتتاح از سوی شهرداری اجرا شد اما چه افتتاح و چه پروژه‌ای؟ به جز دو سه مورد،مابقی همگی میکروپروژه و از وظایف ابتدایی و ذاتی شهرداری و احتیاجات اولیه شهروندان است. به جرأت می‌گویم هزینه تبلیغاتی کهتاکنون برای افتتاح این پروژه‌ها صرف شده از هزینه صرف شده برای چند میکروپروژه بیشتر بوده است.

عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود در شصت و هفتمین جلسه علنی شورا با تسلیت ایام عزاداری حسینی اظهار کرد: یک سال از عمر شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره می‌گذرد. ضمن خسته نباشید و تشکر از زحمات و تلاش‌های همه اعضایشورا و شهرداری نکاتی را با صراحت و شفافیت خدمت مردم بیان می‌کنم که امیدوارم رئیس شورا و هم شهردار پاسخ‌های لازم را بهموقع و شفاف به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.

وی افزود: بنده قصد نادیده گرفتن کارها و اقدامات انجام شده را ندارم و هر جایی که کار مثبت و اثربخشی در شورا و شهرداری انجامشده جزو اولین کسانی بوده‌ام که تشکر و تقدیر و تشویق کرده‌ام لیکن ایرادات و انتقادات فراوانی دارم که سعی کردم در این مدت یکسال برای حفظ وحدت و انسجام و آرامش شورا موارد را به صورت فردی به شهردار و رئیس شورا بیان کنم یا در جلسات غیرعلنیتذکراتم را داده‌ام و یا بعضاً به دلیل عدم توجه ناچار شدم به بزرگان و دلسوزان و امنای این شهر گزارش کنم که این کار به قصد اصلاحدر موارد انجام شد اما تا به امروز شاهد این کار نبوده‌ایم و ناچار شده‌ام نطقم را صریح و شفاف بیان کنم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: مردم شهر اهواز در این دوره از اعضای شورای شهر و شهردار توقع داشتند که علاوه بر اتمام کارهای برزمین مانده، پروژه‌ها و کارهای جدیدی که در حد شان و منزلت‌شان باشد انجام شود اما تا به امروز این امر محقق نشد و کماکاننظاره‌گر پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده و در حال فرسایش در جای جای شهر هستند.

موسوی‌زاده تصریح کرد: قطار شهری پروژه عظیمی است که علاوه بر راکد و ساکن ماندن متأسفانه یک سال است که سازمانمربوطه‌اش فاقد مسئول و مدیر کاربلداست.

وی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری نیز که وظیفه شناسایی و جذب سرمایه‌گذار برای عمران و آبادانی شهر را بر عهده داردعلاوه بر اینکه در این مدت هیچ گونه سرمایه‌گذاری جذب نکرده، سه ماه می‌شود که فاقد مدیر است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شش ماه است مدیر سازمان میادین به دلیل بیماری پدرش استعفا داده و به شدت درگیر بیمارستان‌هااست لیکن تا به امروز جایگزینی برای وی تعیین نشده است؛ با این اوضاع چگونه توقع داریم مشکلات گسترده بازار غدیر حل و فصلشود و بازارها و بازارچه‌ها و دست‌فروش‌های سطح شهر ساماندهی شوند؟

موسوی‌زاده بیان کرد: مدیران برخی سازمان‌های شهرداری بیشترین شاکی مردمی و درون سازمانی را دارند و عملاً غیرفعال بوده وهستند اما تاکنون هیچ گونه تصمیمی برای اصلاح روند مدیریتی آن‌ها انجام نشده و مدیران ناتوان آن‌ها حاشیه امنی را برای خود بهدلیل این بی‌توجهی مشاهده می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی مدیران جدید مناطق و سازمان‌ها با وجود گذشت یک سال از انتصاب‌شان، تا به امروز هیچ گونهطرح و برنامه عملیاتی از آن‌ها در سطح شهر مشاهده نکرده‌ایم. به منظور امیدبخشی به مردم، بودجه‌ای متفاوت از سال‌های قبلشهرداری و با جلسات فشرده شورا برای شهر و شهرداری مصوب کردیم و به تحقق آن‌ امید بستیم لیکن متأسفانه با مشاهده تأخیرهایمکرر در پرداخت حقوق در این چهار ماه حقیقتاً نمی‌توان به تحقق آن‌ امیدوار بود.

وی عنوان کرد: ابتدای دوره شهردار فعلی، با حدود ۲۵۰ نفر از پرسنل شهرداری اهواز مصاحبه کردم و امیدوار بودیم خروجی اینمصاحبه‌ها مدیرانی توانمند و قوی‌تر از دوره‌های قبل باشد لیکن متأسفانه این امر هم محقق نشد که عامل مهم عدم تحقق این موضوععلاوه بر عدم شناخت شهردار از نیروها و پرسنل شهرداری، دخالت‌های داخل و بیرون شورا در انتصابات بوده و هست.

موسوی‌زاده افزود: قرار بود در این دوره ثبات مدیریت را مشاهده کنیم لیکن به دلیل برخی کم دقتی‌ها در انتصابات و دخالت‌هایناصحیح، برخی مدیران سازمان‌ها و معاونین مناطق و سازمان‌ها در این یک سال چند بار جابه‌جا شدند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اول دوره به مردم مژده دادیم ۶۵ اتوبوس را از وام‌های دریافتی خریداری و در مدت کوتاهی به ناوگانحمل و نقل اضافه می‌کنیم. آنقدر این ماه و آن ماه کردیم که وارد سال دوم خدمت شدیم و خبری از اتوبوس‌ها نشد.

وی افزود: به مردم گفتیم پروژه‌های ۱۰ سال بر زمین مانده را در این دوره کوتاه به سرانجام رسانده‌ایم؛ لطفاً آمار و آدرس این پروژه‌هاارائه شود تا مردم امیدوار شوند.

موسوی‌زاده عنوان کرد: سراهای محله پردیس، ملاشیه، کوی جمهوری و فرهنگیان یک، ساختمان‌ آتش‌نشانی مهدیس و کوی سلطان‌منش،پارکینگ طبقاتی طالقانی، ساختمان شهرداری مرکز و شهرداری منطقه ۸، جاده ساحلی شرقی از سمت پارک ربیع تا پل فولاد و از واتواشر تا زرگان، جاده آل‌صافی به پل ولایت، جاده مواصلاتی علی‌آباد، مسیر ارتباطی پل ولایت به کمربندی فرودگاه، مسیر زیتون به پلنهم، زیرگذر پردیس سپنتا و زیرگذر کیانشهر به کیان‌آباد و زیرگذر جانباز، تعویض پل شهید دغاغله، پارک بانوان، پارک حجاب، پارک ومرکز نجوم و پارک گلفام، ترمیم و زیباسازی بدنه خیابان امام خمینی غربی، زیباسازی و ترمیم میدان نهضت‌آباد، بلوار کارگر غربی،زمین‌های فوتبال چمن مصنوعی ویران و متروکه، ایستگاههای مهجور و از بین رفته، ریل‌باس، ترمینال رهاشده نیمه کاره آزادگان، سلولصفیره و جاده دسترسی باغ فردوس و صفیره و در آخر خیابان‌های فاقد آسفالت و سیستم فاضلاب مناطق گلدشت و سیستم فاضلابمناطق گلدشت و سادات و سیاحی و نورآباد و ده‌ها مورد دیگر، از جمله پروژه‌های بر زمین مانده شهرداری اهواز هستند.

وی افزود: گفته شده در این یک سال بیش از ۱۴۰ کار ارزشمند و بی‌سابقه توسط شورا و مدیریت شهری انجام شده که سابق بر اینکسی انجام نداده است؛ برای دمیدن روح امید در جامعه و در صورت تحقق، این موارد را رسانه‌ای کنید.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: طرح هر هفته‌ یک افتتاح از سوی شهرداری اجرا شد اما چه افتتاح و چه پروژه‌ای؟ به جز دو سهمورد، مابقی همگی میکروپروژه و از وظایف ابتدایی و ذاتی شهرداری و احتیاجات اولیه شهروندان است. به جرأت می‌گویم هزینهتبلیغاتی که تاکنون برای افتتاح این پروژه‌ها صرف شده از هزینه صرف شده برای چند میکروپروژه بیشتر بوده است.

موسوی‌زاده گفت: قبول دارم که قیر به شدت گران شده و کار را بر شهرداری سخت کرده است اما باید پذیرفت با این افتتاحیه‌ها که اغلبروکش آسفالت بوده، شأن و جایگاه شهرداری کلانشهر اهواز را نزد مردمی که قرار است به آن‌ها خدمت کنیم، به شدت پایین آوردیم.

وی ادامه داد: تغییر وضعیت حدود ۸۷۰ نیروی ایثارگر و ۲۸۰ نفر قبولی در آزمون به دلیل بروکراسی‌های شدید اداری و کم‌توجهی بهمجموعه شاغل در بخش امور اداری به تعلل کشانده شد و نیروهای شریف و زحمتکش شهرداری را در انتظاری طولانی و خسته‌کنندهقرار داده‌ایم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: یک سال از عمر مدیریت شهری گذشت اما دریغ از برنامه و اقدامی برای بازسازی و احیایفضای سبز شهر، سازمان عریض و طویل پارک‌ها و فضای سبز، صدها نیروی متصدی حفظ و نگهداری و احیای فضای سبز شهر داردلیکن آنچه امروز مشاهده می‌کنیم فضای سبز خشکیده، بیمار، بی‌روح و مهجور است. نخاله‌های ساختمانی نیز علاوه بر حاشیه شهر بهنقاط درونی و مرکزی شهر کشیده شد و متأسفانه روز به روز شاهد تراکم و افزایش آن بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه همچنان سگ‌های بلاصاحب در شهر جولان می‌دهند و هر روز حادثه‌ای می‌آفرینند، گفت: تحصن‌های مکرر کارگری ورها ماندن زباله برای روزهای متمادی در خیابان‌ها در این یک سال نمود بیشتری پیدا کرده است و چندین مورد گله و شکایت دیگر که درنطق‌های آینده بیان خواهم کرد.

موسوی‌زاده خطاب به رئیس شورای شهر افزود: ابتدای دوره، آقای محمودی با اهالی رسانه مصاحبه داشت و اعلام کرد ۶۰۰ نفر نیرودر شهرداری حقوق می‌گیرند لیکن حضور فیزیکی در شهرداری ندارند؛ خواهش می‌کنم بعد از یک سال به مردم گزارش دهید چند نفر ازاین‌ها را شناسایی و به کار برگرداندید و چه تعدادی را اخراج کردید تا با این کار از حقوق شهر و شهرداری صیانت کرده باشید؟

وی افزود: شما به عنوان نیروی شهرداری به شهردار اجازه دادید ۱۰ پست حساس شهرداری را به افرادی خارج از بدنه شهرداریبسپارد؛ آیا این امر نادیده گرفتن خیل عظیم همکارانت در شهرداری نبوده و آیا این مساله در بحث کادرسازی در شهرداری است کهبزرگان، شما را به آن توصیه کردند؟

عضو شورای شهر اهواز گفت: شعار دادید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن می‌کنید؛ لطفاً بعد از گذشت یک سال به مردم گزارشدهید شورا و شهرداری چند سرمایه‌گذار خرد و کلان را برای سرمایه‌گذاری در شهر جذب کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: شعار دادید که شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند؛ بنده به عنوان همکار شما و مطلع از امور بیان می‌کنم به جز چهارنفری که شهردار با خود از اصفهان آن هم با چراغ سبز شما آورده، مابقی انتصابات یعنی معاونین شهردار مدیران مناطق و سازمان‌هاو بعضاً معاونین آن‌ها همگی با هماهنگی و اجازه شما انجام شده و می‌شود.

موسوی‌زاده افزود: شعار دادید در انتصابات از شهردار خواهید خواست تعادل قومیتی را با لحاظ توانمندی و سلامت افراد رعایت کندلیکن انتصابات و عزل‌های انجام شده دقیقاً خلاف شعار داده‌شده است که این امر علاوه بر اعتراضات درون سازمانی شهرداری، موجباعتراض بزرگان شهر نیز شده است.

وی گفت: شعار دادید از توان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای درون شهری و استانی جهت عمران و آبادی شهر استفاده می‌کنید که این امرنیز تا به امروز محقق نشده و گواه آن خیابان‌های حفاری و رهاشده شهر توسط آبفا و تعطیلی چندین باره پروژه پل میدان دانشگاه وتعطیلی کامل پروژه‌های زیرگذر پردیس سپنتا و کیان‌شهر به کیان‌آباد به دلیل عدم همکاری و تعامل سازنده با ادارات خدمات‌رسان دیگردر شهر است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در خصوص افتتاح مجدد پل فولاد و تکمیل و راه‌اندازی فاز اول پل دانشگاه از جنوب به شمال در اولمهرماه هشدار جدی می‌دهم چنانچه این دو اتفاق در این تاریخ رخ ندهد شاهد مشکلات ترافیکی سنگینی در شهر با بازگشایی مدارسو دانشگاه‌ها خواهیم بود.

منبع : ایسنای خوزستان

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین