معاون استاندار خوزستان خبر داد؛ افتتاح ۷۱۳ پروژه عمرانی هفته دولت در خوزستان

معاون استاندار خوزستان خبر داد؛ افتتاح 713 پروژه عمرانی هفته دولت در خوزستان

معاون عمرانی استانداری خوزستان از افتتاح ۷۱۳ پروژه عمرانی هفته دولت با اعتبار ۵ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح 713 پروژه عمرانی هفته دولت در خوزستان
احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در نشست هفته دولت استانداری خوزستان، اظهار کرد: معاونت عمرانی به عنوان سخنگوی تمام دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی‌های  صورت گرفته در این حوزه و با در نظر گرفتن اثربخشی و حفظ  اولویت‌ها در افتتاح پروژه‌ها، ۷۱۳ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در مرکز استان و شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به منابع اعتباری پروژه‌ها افزود: ۷۳ پروژه از محل اعتبارات ملی، ۲۷۱ پروژه از محل اعتبارات استانی و بقیه پروژه‌ها جزوه اعتبارات سایر است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در تشریح پروژه‌های هفته دولت تصریح کرد: در بخش پروژه‌های شهری و روستایی ۳۷۶ پروژه در ۲۱۰ روستا با اعتبار ۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال و ۳۳۷ پروژه در ۳۹ شهر با اعتبار ۲۶۵۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

سیاحی ادامه داد: در بررسی میزان اعتبار اختصاص داده شده به پروژه در بین دستگاه‌های اجرایی سازمان مسکن و شهرسازی استان با اعتبار یک‌هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال بیشترین میزان پروژه و اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در این بخش سازمان آب و برق استان با اعتبار ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و شرکت مخابرات استان با اعتبار ۶۷۸ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی هستند.

*کلانشهر اهواز رتبه نخست افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در بخش میزان پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی شرکت مخابرات با ۱۰۹ پروژه، توزیع نیروی برق استان با ۱۰۶ پروژه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان با ۸۴ پروژه به ترتیب رتبه اول تا سوم در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

سیاحی با بیان اینکه کلانشهر اهواز با افتتاح ۱۲۵ پروژه در هفته دولت بیشترین تعداد پروژه‌ها در بین شهرستان‌ها خواهد داشت افزود: دزفول با ۵۴ پروژه و آبادان با ۴۹ پروژه بیشترین پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه‌های عمرانی نیز اهواز با اعتبار ۹۱۶ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده و بهبهان با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال و شوش با ۵۳۹ میلیارد ریال در رتبه بعدی این بخش هستند.

به گفته سیاحی، در مقایسه تعداد پروژه‌های عمرانی سال گذشته  نسبت به سال جاری در سال ۹۳ با اعتبار ۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال از مجموع ۵۶ دستگاه اجرایی و در سال ۹۴ با پیشرفت ۲۹ درصدی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال از مجموع ۶۴ دستگاه اجرایی، پروژه‌های عمرانی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین پروژه‌ها در بحث انتقال برق، اصلاح شبکه و کاهش اتلاف شبکه برق است گفت: ۲۰۷ کیلومتر برق احداث شبکه برق با اعتبار ۲۵۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

سیاحی در پایان عنوان کرد: معاونت عمرانی به تفکیک پروژه‌های عمران شهری، بهسازی و نوسازی در بخش بهسازی ۲۳ پروژه، آسفالت و بهسازی معابر روستایی با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال، احداث ۲۷ مدرسه ۱۷۷ کلاسه با اعتبار ۳۰۱ میلیارد ریال، احداث ۲۶۷ کیلومتر لوله کشی گاز در سطح ۱۷ شهرستان با ۷ هزار و ۱۳۰ انشعاب و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی ۳۹۳ کیلومتر لوله کشی گاز با ۷۱۸ انشعاب در ۱۳ شهرک و با اعتبار بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی پروژه‌ای با اعتبار ۱۷۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین