تکرار ادعاها علیه جزایر سه‌گانه ایرانی، این‌بار توسط رئیس پارلمان عربی

تکرار ادعاها علیه جزایر سه‌گانه ایرانی، این‌بار توسط رئیس پارلمان عربی

رئیس پارلمان عربی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل بار دیگر ادعا کرد ایران جزایر سه‌گانه «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی» را اشغال کرده است.

خبرگزاری فارس: تکرار ادعاها علیه جزایر سه‌گانه ایرانی، این‌بار توسط رئیس پارلمان عربی

«احمر جروان» رئیس پارلمان عربی بار دیگر ادعاهای اعراب درباره جزایر سه‌گانه ایرانی «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی»  را تکرار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «۲۴» امارات، جروان ادعا کرد ایران این جزایر را اشغال کرده و ضمن محکوم کردن آن افزود: امارات عربی متحده بارها به حل مسالمت‌آمیز موضوع مذکور بر اساس قوانین بین‌الملل دعوت کرده است.

جروان این اظهارات را در حاشیه کنفرانس جهانی روسای پارلمان‌ها در نیویورک و در دیدار با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد.

امیدواریم ایران پس از توافق هسته‌ای به تعهداتش، کامل عمل کند

وی درباره توافق هسته‌ای گفت: پارلمان عربی امیدوار است که توافق هسته‌ای اخیر ایران به وفای به تعهدات ایران به شکلی کامل منجر شود و منطقه از خطر انتشار سلاح هسته‌ای در امان بماند.  ما امیدواریم ایران صفحه جدیدی در روابط خود با منطقه بر اساس احترام متبادل و عدم مداخله در امور دیگران بگشاید.

فلسطین، عامل اصلی درگیری‌ها منطقه‌ای است

جروان درباره مسأله فلسطین گفت: موضوع فلسطین، عامل اصلی درگیری‌ها در منطقه است؛ جنایات مکرر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها باید محکوم و عوامل آن باید محاکمه شوند.

باید راه‌حل سیاسی فوری برای مسأله سوریه اندیشیده شود

جروان هم‌چنین خواستار تحرک بین‌الملل برای راه‌حل سیاسی فوری با هدف حل مسأله سوریه شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین