تحلیلگر یمنی: جنگ یمن و عربستان شدت خواهد گرفت/توقیف محموله تسلیحاتی در مسیر صنعا

تحلیلگر یمنی: جنگ یمن و عربستان شدت خواهد گرفت/توقیف محموله تسلیحاتی در مسیر صنعا

تحلیلگر سیاسی یمن تاکید کرد که منصور هادی رئیس جمهور فراری کشورش عربستان را به تشدید حملات علیه یمن وادار خواهد کرد و کمیته‌های انقلابی برای پاسخ به تجاوز سعودی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

خبرگزاری فارس: جنگ یمن و عربستان شدت خواهد گرفت/توقیف محموله تسلیحاتی در مسیر صنعا

«هاشم منصور الراضی» تحلیلگر سیاسی یمن درباره پیش‌بینی آینده یمن تصریح کرد: مشکل با منصور هادی در این است که این رئیس جمهور فراری کاملا می‌داند عربستان به دنبال تامین منافع اوست و چیزی که کمیته‌های انقلابی می‌خواهند آزادی و تغییر است.

وی تصریح کرد: منصور هادی در عین حال می‌داند که او در برآورده کردن همه خواسته‌های انقلابیون ناتوان است و از سوی دیگر نمی‌خواهد دست از قدرت بکشد.

الراضی گفت: منصور هادی وعده ایجاد اصلاحات سیاسی و وارد کردن احزاب به عرصه سیاسی یمن را دارد اما هیچ اقدام عملی در این زمینه از خود نشان نداد.

وی افزود:رئیس‌جمهور فراری همچنین نتوانست احزاب و ملت یمن را راضی کند به همین دلیل ملت به انقلاب خود ادامه داد و مورد هدف عربستان قرار گرفت.

الراضی تاکید کرد: رژیم‌های استبدادی مزدور عربستان در یمن با توجه به ماهیت خود نمی‌توانند، اصلاحات ایجاد کنند و منصور هادی سیاست کنونی خود را ادامه می‌دهد و حملات عربستان علیه ملت یمن شدت خواهد گرفت و به تبع آن پاسخ ملت یمن به عربستان هم شدت خواهد گرفت.

تحلیلگر سیاسی یمن گفت: منصور هادی در برابر حملات کمیته‌های انقلابی علیه عربستان از نفوذ ایران در یمن سخن می‌گوید، در حالی که باید پرسید در شرایطی که رژیم منحوس آل سعود یمن را اشغال کرده دست ایران چگونه به یمن رسیده است؟

از سوی دیگر شیوخ و چهره‌های سرشناس شهر المحویت، سندی قبیله‌ای را برای حفظ امنیت و آرامش عمومی این شهر و مقابله با خشونت‌ها و هرج و مرج و اختلاف بین اهالی آن امضا کردند.

در این سند که در نشست گسترده شورای محلی محویت برگزار شد، همه چهره‌ها و شیوخ این شهر و رهبران اجتماعی آن مخالفت خود را با درگیری‌های قبیله‌ای و منطقه‌ای به هر دلیل و توجیهی اعلام کردند.

یک منبع امنیتی در کمیته‌های انقلابی یمن به خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی چندین موضع شبه نظامیان در استان تعز در جنوب صنعا را باز پس‌گرفتند.

وی افزود: از جمله این مواضع شورای اداری استان تعز و چندین منطقه مسکونی در این شهر است.

این منبع گفت: ارتش و کمیته‌های انقلابی با شلیک بیش از یکصد خمپاره به شبه نظامیان تروریستی مستقر در اطراف استان تعز، عملیات خود را آغاز کردند و سپس مواضع شبه نظامیان را هدف گرفتند که در نتیجه آن صدها تروریست در حالی که شماری از آنها زخمی شده بودند مجبور به ترک مواضع خود و فرار به خارج از استان شدند.

این منبع گفت: کمیته‌های انقلابی ۱۵ مزدور دشمن سعودی را در عملیات کمینی نزدیک مناطق مسکونی در استان تعز به هلاکت رساندند، در عین حال هواپیماهای سعودی مواضع ارتش در این استان را هدف گرفته و پنج سرباز ارتش یمن را به شهادت رساند.

توقیف محموله تسلیحاتی تروریست‌ها در مسیر رسیدن به صنعا

از سوی دیگر سرویس‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته یک محموله از سلاح‌های مختلف را در مسیر مأرب – الجوف – صنعاء توقیف کردند.

این محموله شامل ده‌ها خمپاره، موشک و چندین تن مهمات بود که به پایتخت یمن برده می‌شد.

منبع مذکور گفت: این دومین محموله‌ای است که طی یک هفته از شبه نظامیان در مسیر رسیدن به پایتخت توقیف می‌شود.

وی تاکید کرد: سرویس‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی هر گونه تلاشی برای ناامن کردن پایتخت و اجرای نقشه‌های دشمن سعودی و مزدوران القاعده‌ای آنها را ناکام می‌گذارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین