پیشروی تروریست‌ها در فوعه و کفریا/احتمال دخالت نظامی روسیه در سوریه/طرح جدید سازمان ملل برای سوریه

پیشروی تروریست‌ها در فوعه و کفریا/احتمال دخالت نظامی روسیه در سوریه/طرح جدید سازمان ملل برای سوریه

پیشروی تروریست‌ها در فوعه و کفریا، محکومیت تخریب معبد در «تدمر» از سوی یونسکو، احتمال دخالت نظامی روسیه در سوریه، طرح جدید سازمان ملل درباره سوریه و اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است، اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: پیشروی تروریست‌ها در فوعه و کفریا/احتمال دخالت نظامی روسیه در سوریه/طرح جدید سازمان ملل برای سوریه

پیشروی تروریست‌ها در «فوعه و کفریا»، محکومیت تخریب معبد در شهر «تدمر» از سوی یونسکو، احتمال دخالت نظامی مستقیم روسیه در سوریه، طرح جدید نماینده سازمان ملل در امور سوریه، اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است و گزارشی درباره دو دیدگاه اصلی به حل بحران سوریه مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

«فوعه و کفریا» در خطر جدی؛ تروریست‌ها پیشروی کردند

هر چند خبر تسلط تروریست‌ها بر بخش‌های جنوب شرق شهرک «الفوعه» سوریه صحت ندارد؛ اما تروریست‌ها موفق به پیشروی به سوی الفوعه و کفریا شده‌اند و هزاران شهروند بی‌دفاع سوری در معرض قتل عام قرار گرفته‌اند.

یونسکو تخریب معبد در شهر «تدمر» سوریه را «جنایت» خواند

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد تخریب معبد «بل» در شهر باستانی «تدمر» سوریه توسط گروه تروریستی تکفیری داعش را «جنایت علیه تمدن» دانست.

احتمال دخالت نظامی مستقیم روسیه در سوریه/ کاهش حضور تروریست‌ها در جنوب سوریه

منابع رسانه‌ای در اسرائیل از تصمیم راهبردی مسکو و تهران برای دخالت مستقیم نظامی در سوریه خبر داد و با بیان این ادعا افزود که همزمان، حضور تروریست‌ها در جنوب سوریه کاهش یافته است.

تحولات سیاسی

طرح جدید نماینده سازمان ملل در امور سوریه

نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای چندمین بار، طرحی را برای حل بحران این کشور ارائه کرده است که تشکیل دوره انتقالی با حضور دولت و معارضان را در بر دارد.

لاوروف: اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است/ آمریکا باید به مسیر مذاکره با روسیه بازگردد

وزیر خارجه روسیه با حضور در دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه دانست و تاکید کرد هر پیش‌شرط کناره‌گیری اسد از قدرت برای آغاز مبارزه با تروریسم در سوریه غیرواقعی و مضر است.

داعش یا دولت سوریه؛ دو دیدگاه اصلی به حل بحران سوریه

همچنان که رفت‌و‌آمدهای سیاسی و رایزنی‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه شدت گرفته، اختلافات به نقطه مرکزی خود رسیده است؛ اولویت رفتار در سوریه کدام است؟ برکناری دولت در دمشق یا مبارزه با داعش؟

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین