عملیات نیروهای ویژه‌ آمریکایی علیه سرکردگان داعش در سوریه

عملیات نیروهای ویژه‌ آمریکایی علیه سرکردگان داعش در سوریه

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد، نیروهای ویژه آمریکایی در دو عملیات جداگانه، عملیات ترور رهبران گروهک تکفیری داعش را در استان الرقه سوریه انجام داده‌اند.

خبرگزاری فارس: عملیات نیروهای ویژه‌ آمریکایی علیه سرکردگان داعش در سوریه

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد، سازمان «سی آی ای» و «فرماندهی عملیات ویژه مشترک» به طور جداگانه عملیاتی را در خاک سوریه علیه گروهک تروریستی داعش انجام داده‌اند.

این روزنامه به نقل از مسئولانی که نامی از آن‌ها نبرد، اعلام کرد که هدف این عملیات ترور چند تن از رهبران داعش بوده است.

بنا به این گزارش، یکی از دو عملیات، هفته گذشته انجام گرفت و موجب کشته شدن «جنید حسین» تروریست تابع بریتانیا شد. وی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای پیوستن به داعش تبلیغ می‌کرد و در نزدیکی شهر «الرقه» سوریه کشته شد.

به نوشته واشنگتن پست، «مرکز مبارزه با تروریسم» از زیر مجموعه‌های «سیا» و «فرماندهی عملیات ویژه مشترک» دو بازوی عملیاتی «باراک اوباما» هستند که از آن‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی استفاده می‌شود.

عملیات نیروهای ویژه آمریکایی علیه داعش در خاک سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که رسوایی بزرگی موسوم به «داعش گیت» برای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی به وجود آمده است.

روزنامه نیویورک‌ تایمز در تاریخ ۳ شهریور گزارشی از جعل گزارش‌های امنیتی و ارائه اطلاعات دروغین به باراک اوباما در مورد داعش خبر داد.

طبق نوشته نیویورک تایمز، نهادهای امنیتی عامدانه با جعل گزارش‌ها به اوباما گفته بودند که عملیات‌های هوایی علیه داعش موفقیت‌آمیز بوده و موجب عقب‌نشینی این گروهک شده است.

پس از این رسوایی، کنگره آمریکا مستقلانه، بازرسانی به کشورهای خاورمیانه روانه کرد تا تحقیقات واقعی از میزان موفقیت‌آمیز بودن حملات هوایی آمریکا علیه داعش و همچنین فساد اداری و مالی پایگاه‌های آمریکایی، به عمل آورند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین