خوزستان یکپارچه خاک شد/ شلمچه بدون خانه تکانی چشم انتظار ورود شهدا

خوزستان یکپارچه خاک شد/ شلمچه بدون خانه تکانی چشم انتظار ورود شهدا

امروز شلمچه میزبان پیکر مطهر ۷۷ شهید گلگون کفن است با همراهی سیل عظیم مشتاقان و منتظران این کبوتران سبک‌بال، امروز در شلمچه چشم چشم را نمی‌بیند و گرد و غبار صحنه قیامتی را به پا کرده است.

خبرگزاری فارس: خوزستان یکپارچه خاک شد/ شلمچه بدون خانه تکانی چشم انتظار ورود شهدا

طی دو روز گذشته هوای استان، ما را به یاد روزهای عید و تابستان خاکی‌مان و وعده‌های کوچک و بزرگ مسئولان رهسپار می‌کند، روزهای گرد و خاکی‌مان باز هم تکرار شد، تکراری تلخ مملو از سیاهی نفس‌گیر!

امروز و دیروزمان بار دیگر سیاه شده و خاکی بر سرمان روانه می‌گردد که هیچ راه فراری جز آن نیست مگر قایم شدن پشت ماسک‌هایی بی‌عبث و چرکین شده از رنگ گرد و غبار!

کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد خوزستانی این روزها همچنان به روال عادی زندگی‌شان در منزل و خارج از منزل ادامه می‌دهند و بعد از مکثی یکباره با سرفه‌هایی مکرر و نیمه کاره، کار و زندگی‌شان را از سر می‌گیرند تا مبادا از مسئولی مورد توبیخ قرار گیرند!

هیچ تعطیلی در کار نیست و همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مشغول به‌کارند، هیچ ناله و اعتراضی پذیرفتنی نیست و هیچ گلایه‌ای هم نباید شنیده شود چون در هر حالت بی‌اثر است!

این وضعیت طی چند روز اخیر به‌ویژه در جنوب خوزستان سهمگین‌تر بوده و شرایط استشمام حتی هوای خاکی را نیز سخت کرده است!

علاوه بر این، امروز شلمچه میزبان پیکر مطهر ۷۷ شهید گلگون کفن است با همراهی سیل عظیم مشتاقان و منتظران این کبوتران سبک‌بال، امروز در شلمچه چشم چشم را نمی‌بیند و گرد و غبار صحنه قیامتی را به پا کرده که وصف آن غیرقابل ممکن است و تنها باید حضور داشت و از نزدیک لمس کرد.

چه دردناک و تلخ است استقبال خاکی و گرد و غباری از این عزیزان و ما شرمنده‌ایم امروز که بدون خانه تکانی پذیرای پیکرهای خون نثارشان هستیم.

کاش مسئولان نیز کمی شرمنده‌تر بودند…

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین