مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ انعقاد تفاهمنامه ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای خوزستان با حوزه علمیه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ انعقاد تفاهمنامه ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای خوزستان با حوزه علمیه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از انعقاد تفاهمنامه ارائه آموزش‌های مهارتی میان این اداره کل و اداره کل خدمات حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انعقاد تفاهمنامه ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای خوزستان با حوزه علمیه

رحمن قلاوند اظهار کرد: توانمندسازی طلاب و خانواده‌های آنان از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردها، شایستگی‌های آموزشی و شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوزستان انجام می‌شود.

وی از توجه به مباحث آموزشی طلاب، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مباحث آموزشی طلاب و خانواده‌های آنان، اجرای راهبردها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر توانمندسازی افراد جامعه از طریق آموزش‌های مهارتی و نیز توسعه مشارکت‌های بخش‌های عمومی و دولتی با هدف هم افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین به عنوان اهداف انعقاد این تفاهمنامه خواند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، موضوع استفاده از توان بالقوه طلاب در زمینه توسعه و ترغیب فرهنگ مهارت آموزی با رویکرد نظام ارزشی در شهرها و روستاها و بررسی ارائه راهکارهای مشترک جهت ارتقای سطح معیشت و زندگی جامعه هدف از طریق مهارت آموزی، توانمندسازی طلاب و خانواده‌های‌شان با آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردها و شایستگی‌های آموزشی و شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

قلاوند افزود: حمایت از ایده‌های نو، طرح‌های نوآورانه و اختراعات معرفی شده از سوی جامعه طلاب و فرزندانشان از جمله تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

وی اضافه کرد: طراحی، برنامه‌ریزی، برگزاری، اجرا، نظارت و ارزشیابی دوره‌ها بر اساس مدل‌های نیازسنجی آموزشی جامع و اشتغال محور و آینده نگر براساس نیاز خدمات حوزه با اولویت بکارگیری الگوهای آموزشی نوین و مدل‌های منعطف در ارائه آموزش‌های مهارتی با اولویت دوره‌های آموزشی مرتبط با مشاغل خانگی، فناوری‌های نرم و هویت ساز، علوم و فناوری‌های شناختی، (کارآفرینی، دوره‌های آمادگی شغلی، مدیریت کسب و کار) مورد نیاز طلاب و خانواده‌هایشان با رعایت استانداردهای آموزشی و آئین نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دیگر تعهدات این اداره کل است.

قلاوند همچنین برگزاری آزمون و صدور گواهینامه و تائیدیه‌های مهارت برای قبول شدگان در آزمون‌های پایان دوره، مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی کارآموزان، تخصیص ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای جذب طلاب و خانواده‌های آنها و اعطای مجوز ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار حوزه علمیه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی را به عنوان سایر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نام برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خدمات حوزه برای توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، همکاری در تهیه و تدوین استانداردها و شایستگی‌های شغلی و آموزشی مورد نیاز خدمات حوزه به ویژه استانداردها و شایستگی‌های شغلی و آموزشی مرتبط با «فناوری‌های نرم و هویت ساز»، «علوم و فناوری‌های شناختی»، معرفی متخصصان و صاحبان نظر به اداره کل جهت تولید نرم افزارهای آموزشی با محوریت دینی و همکاری با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها در تامین تجهیزات آموزشی مورد نیاز کارگاه‌ها نیز در ردیف بخشی از تعهدات حوزه قرار دارد.

وی در ادامه گفت: همکاری در جهت استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات علمی و اجرایی طرفین به منظور ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی، همکاری در خصوص تألیف، ترجمه و انتشار کتب و نشریات آموزشی و مشارکت در بازنگری استانداردها و شایستگی‌های شغلی و آموزشی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای نیز جزو تعهدات مشترک به شمار می‌رود.

قلاوند در پایان افزود: مدت تفاهمنامه مذکور از تاریخ انعقاد به مدت دو سال اعتبار دارد که با اتمام آن مهلت در صورت توافق طرفین قابل ویرایش، بازنگری و تمدید خواهد بود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین