ویل اسمیت اسرار فوتبال آمریکایی را فاش نکرد/عوارض ضربه‌زدن به سر

ویل اسمیت اسرار فوتبال آمریکایی را فاش نکرد/عوارض ضربه‌زدن به سر
افشای ایمیل‌های سونی نشان می دهد این کمپانی فیلم‌ جدیدش را که با حضور ویل اسمیت به مرگ‌آور بودن ضربات وارد شده به سر بازیکنان فوتبال آمریکایی می‌پردازد تغییر داد تا لیگ فوتبال آمریکایی زیر سوال نرود.

چندی پیش کمپانی سونی پیکچرز انترتینمنت تصمیم گرفت فیلمی درباره مرگ و زوال عقلی بازیکنان ان‌اف‌ال (لیگ ملی فوتبال آمریکایی ایالات متحده) که به خاطر ضربات پی در پی به سر آن‌ها ایجاد می شود بسازد. بخش دیگری از این فیلم متمرکز بر تلاش‌هایی بود که این سازمان برای مخفی نگه داشتن عوارض این ضربات انجام می داد.

سونی برای ساخت این فیلم قراردادی با ویل اسمیت امضا کرد تا نقش یکی از اولین دانشمندانی را بازی کند که این مشکل را مطرح کرد. اسم فیلم را هم با صراحت «آسیب مغزی» گذاشت اما در پایان، حتی خود کمپانی سونی که بر خلاف دیگر استودیوهای بزرگ هالیوودی رابطه تجاری قابل توجهی با ان‌اف‌ال هم ندارد، دید که دارد جلوی خودش را برای بیان همه حقیقت می‌گیرد و سعی می کند تا مسایل را ملایم تر مطرح کند تا به این صنعت ورزش چند میلیارد دلاری صدمه وارد نکند.

در ایمیل‌هایی که هکرهای کمپانی سونی منتشر کردند، معلوم شده که مسئولان اجراییسونی از جمله مدیر آن پیتر لندزمن و نمایندگان ویل اسمیت درباره این با هم صحبت کردند که چطور کاری کنند که منجر به منفی جلوه دادن ان‌اف‌ال نشود و به این منظور فیلمنامه و نحوه بازاریابی فیلم را تغییر دادند تا ورزش فوتبال آمریکایی یا لیگ را محکوم نکند.

دوایت کینز رییس بازاریابی داخلی کمپانی سونی پیکچرز روز ششم ماه آگوست سال ۲۰۱۴ در ایمیلی به مسئولان اجرایی ارشد سه کمپانی بزرگ درباره تعیین موقعیت فیلم نوشته بود: ویل ضد فوتبال نیست (فیلم هم ضد فوتبال نیست) و قصد ندارد سخن‌گوی این باشد که فوتبال باید چه باشد و چه نباشد. او بازیگری است که دارد با چالشی هیجان‌انگیز رو به رو می‌شود. ما با کمک مشاور ان‌اف‌ال پیغام فیلم را تولید می‌کنیم تا مطمئن شویم داریم یک داستان دراماتیک تعریف می‌کنیم، نه اینکه دردسر درست کنیم.

فیلم قرار است ماه دسامبر اکران شود اما تریلر آن روز دوشنبه منتشر شد که اسمیت را در نقش بنت اومالو نشان می‌دهد؛ فردی که کارش موجب تشخیص یک بیماری به نام سی‌تی‌ایدر بین بازیکنان فوتبال آمریکایی شد و یکی از بزرگترین بحران‌های ان‌اف‌ال را به وجود آورد، امکان اینکه این بازی مرگبار باشد.

خودکشی چند تن از ستارگان قدیمی این ورزش از جمله دیو دوئرسون و جونیور سو باعث شده تا ان‌اف‌ال تحت فشار بیشتری قرار بگیرد و قبول کند تا صدها میلیون دلار برای پایان دادن به دعوی‌های قضایی حدود ۵ هزار بازیکن بازنشسته، پرداخت کند.

تریلر فیلم چند صحنه از دکتر اومالو را نشان می‌دهد که شدیدا در آزمایشگاهش متعجب شده و با خشونت خواستار توجه به «حقیقت» از کسانی است که به نظر می‌رسد نمایندگان ان‌اف‌ال باشند. بسیاری از دانشمندان دیگر نیز با استفاده از تحقیقات اولیه دکتر اومالو که از سال ۲۰۰۲ آغاز شد کار او را ادامه دادند و از آن موقع تا به حال ان‌اف‌ال میلیون‌ها دلار برای مطالعه تاثیرات ضربات وارد شده به سر و به وجود آوردن راه‌هایی برای درمان آن هزینه کرده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین