نامزد رهبری حزب کارگر انگلیس: در قبال پناه‌جویان وظیفه داریم/ اقدامات رهبران اروپایی شرم‌آور است

نامزد رهبری حزب کارگر انگلیس: در قبال پناه‌جویان وظیفه داریم/ اقدامات رهبران اروپایی شرم‌آور است

«جرمی کوربین» در یادداشتی برای یک روزنامه انگلیسی ضمن اشاره به بحران مهاجران سوری نوشت سران کشورهای اروپایی فاقد شجاعتند و اقداماتشان شرم‌آور است.

خبرگزاری فارس: در قبال پناه‌جویان وظیفه داریم/ اقدامات رهبران اروپایی شرم‌آور است

نامزد رهبری حزب کارگر انگلیس در یادداشتی برای روزنامه ایندیپندنت ضمن اشاره به بحران سوریه درباره مهاجران نوشت «این بحران مهاجران نیست بلکه بحران بشری است که نمی‌بایست به بحران انسانیت ما بدل شود. مردم از شرایطی می‌گریزند که برای بسیاری غیرقابل تصور است؛ جنگی وحشیانه در سوریه در جریان است که در آن ده‌ها هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر بی‌خانمان شدند. افراد بسیاری نیز از کشورهایی می‌گریزند که حقوق بشر به طور سازمان یافته و نفرت انگیزی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.»

کوربین ادامه داد «تعداد افرادی که به دلیل بحران‌های مختلف بی‌خانمان شدند بی‌سابقه است. پاسخ مناسب و دلسوزانه برای پایان دادن به این رنج و درماندگی مشارکت انگلیس با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران بیشتر است و لزوم رهبری اینجا اهمیت دارد.  سیاسیونی که از غیرقابل تحمل بودن می‌گویند یا مهاجران را دسته زنبوران می‌نامند، نمی‌توانند راه حل مناسبی ارائه دهند. رهبری واقعی زمانی دیده خواهد شد که انسانیت را ببینیم، مشکلاتی که آنها با آن مواجه هستند را بفهمیم و در سطح بین‌المللی برای برطرف کردن آن بکوشیم.»

وی تصریح کرد، انگلیس باید با اتحادیه اروپا و سازمان ملل بر سر برنامه‌ای توافق کنند تا بر اساس آن همه ملت‌ها با یکدیگر و در اقدامی مناسب پناه‌جویان را به طور مساوی تقسیم کنند.

به رنج انسانی پایان دهید؛ باید از مهاجران استقبال کنیم.

کوربین خاطرنشان کرد «باید با واقعیت‌ها شروع کنیم. سال گذشته انگلیس ۲۵ هزار پناه‌جو را پذیرفت در حالی که آلمان ده بار بیشتر از انگلیس چنین تعدادی را پذیرفت. امسال هم انگلیس در میان کشورهای اروپایی جزء دو کشوری بود که کمترین پذیرش مهاجران را داشت و چیزی معادل یک درصد جمعیت کشور بود. من فکر نمی‌کنم انسانیت در میان مردم انگلیس کاهش یافته اما می‌ترسم رهبران ما شجاعت و این دید را نداشته باشند که انسانیت را در عمل آورند و پاسخ بسیاری از کشورهای همسایه ما مایه شرم ما نیز شده است.»

وی ضمن اشاره به رای منفی بسیاری از نمایندگان پارلمان از دو حزب کارگر و محافظه‌کار به پیشنهاد دیوید کامرون برای بمباران دولت سوریه نوشت «چنین حملاتی به افزایش تعداد آوارگان، افزایش مرگ و میر و خرابی بیشتر منجر می‌شود و هزینه این بمباران می‌تواند برای اداره صدها میلیون نفر صرف شود.»

کوربین در انتها نوشت «ماه اکتبر، ما سوریه را این بار با هدف داعش،‌بمباران می‌کنیم. اگر می‌خواهیم فرآیند پایان دادن به این بحران را آغاز کنیم باید همه کشورهای همسایه از ترکیه تا عربستان و تا ایران همه به توافقی منطقه‌ای دست یابند تا جلوی ورود تسلیحات به سوریه و خرید و فروش نفت را بگیرند و با یکدیگر برای کمک رساندن به میلیون‌ها نفر از مردم بی‌خانمان همکاری کنند. باید انسانیت مشترکمان را در قلب همه اقدامات سیاسی‌مان قرار دهیم.»

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین