محمدزاده: ۲ سال در مورد پوشاندن تاتو تذکر دادیم

محمدزاده: 2 سال در مورد پوشاندن تاتو تذکر دادیم

علی محمدزاده رئیس کمیته اخلاق در رابطه با خالکوبی دژاگه و آزمون عنوان کرد تذکرات لازم داده شده، متاسفانه این بازیکنان جدی نگرفتند!


محمدزاده گفت: با توجه به تذکرات سابق و توصیه های زیادی که به فوتبالیست ها در مورد پوشاندن خالکوبی و تاتوهای آنها شده است، این انتظار می‌ رفت که اشکان دژاگه و سردار آزمون توجه بیشتری نسبت به پوشاندن خالکوبی های خودشان انجام دهند. البته در حال حاضر فقط به این بازیکنان گفته شده که برای پاره ای توضیحات به کمیته اخلاق بیایند.

او ادامه داد: البته من قبول دارم که دژاگه در ایران زندگی نمی‌ کرد و با فرهنگ دیگری بزرگ شده است، اما به هرحال ما هم تذکرات لازم را در دو سال گذشته داده ایم که بازیکنان نباید خالکوبی خودشان را نشان دهند یا بهتر است در بازی های فوتبال آن را بپوشانند. این تذکر محکمی است که من در دو سال گذشته داده ام و عمل نکردن به آن نشان می‌ دهد که این بازیکنان به این صحبت ها توجهی نداشته اند.

وی افزود: من نمی‌ خواهم در شرایط حساسی که تیم‌ملی قرار دارد به این بازیکنان فشار بیاورم اما از لحاظ اجتماعی من تحت فشار قرار گرفتم و به من گفته می‌ شود که این بازیکنان حرمت شکنی می‌ کنند. در نهایت از لحاظ اجتماعی این بازیکنان بهتر است که برای سالم سازی فضاهای ورزشی و مخصوصا فوتبال خالکوبی های خودشان را بپوشانند و این درخواست ما از روی خیرخواهی است.

محمدزاده در پاسخ به این سوال که همه روزه بازی های اروپایی پخش می‌ شود و بازیکنان بزرگی مثل مسی با خالکوبی بازی می‌ کنند و این مساله چه فرقی از لحاظ فرهنگی روی بیننده ایرانی دارد گفت: الان در تمام دنیا فوتبال بانوان بدون روسری بازی می‌ کنند آیا زنان ایرانی هم باید بدون حجاب بازی کنند؟! ما کاری به کشور دیگری نداریم و من قبول دارم که مسائل مهمتری از خالکوبی و تاتو وجود دارد ولی بازیکنان هم باید بدانند که کمیته اخلاق در دو سال گذشته حساسیت ویژه ای روی این مساله داشته. خود رسانه ها هم فشار زیادی در این رابطه می‌ آورند ما هم باید به این مسائل رسیدگی کنیم.

رئیس کمیته اخلاق در پایان گفت: البته فقط فشارها باعث این نمی‌ شود که ما در این زمینه تصمیم گیری کنیم بلکه همه چیز باید دو طرفه باشد، وقتی ما به دوستان تذکر می‌ دهیم انتظار داریم آنها هم مراعات کنند و چون این اتفاق نیفتاده مجبور شدیم که تذکر بدهیم. الان هم دوست نداریم که این مساله بیشتر از این رسانه ای شود و از دژاگه و آزمون می‌ خواهیم که بیشتر از این از خودشان مراقبت کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین