مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: اقتصاد تعاونی اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: اقتصاد تعاونی اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اساس تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد تعاونی است و برای اینکه مردم با مزیت‌های این بخش آشنا شوند، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.  

هوشمند صفایی اظهار کرد: تعاون یکی از ارکان و بخش میانی اقتصاد کشور است و فعالیت تعاونی‌ها در کشور نقش بسیار تاثیرگذاری بر رشد اقتصادی خواهد داشت و اگر بخواهیم شاهد حضور حداکثری مردم در حوزه اقتصادی باشیم، باید درباره مزیت‌های تعاون فرهنگ سازی شود که این کار را باید از مدارس و خانواده‌ها آغاز کرد.

 

وی افزود: حضور مردم در حوزه اقتصاد را فقط می‌توان در قالب تعاون تعریف کرد و باید به مساله مشارکت مردم در بخش تعاون توجه ویژه‌ای شود؛ تعاون یک الگوی موفق اقتصادی در دنیا است و در کشورهای پیشرفته و صنعتی به بخش تعاون توجه ویژه‌ای می‌شود تا مردم به سمت فعالیت اقتصادی روی بیاورند.

 

صفایی در خصوص نقش دولت در زمینه توسعه تعاونی‌ها تصریح کرد: دولت باید امکانات را در اختیار کسانی بگذارد که توانایی کار دارند اما سرمایه ندارند و همچنین باید از کارآفرینان حمایت کند تا بتوانند به خوبی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت صید و صیادی در استان خوزستان فقط از طریق تعاونی‌ها انجام می‌شود و بخش زیادی از فعالیت‌های کشاورزی نیز در استان از طریق تعاونی‌ها در حال انجام است؛ تمام بسترها و زمینه‌ها برای فعالیت تعاونی‌ها در استان فراهم است و انتخاب ۳ تعاونی استان به عنوان تعاونی برتر در سطح ملی نشان دهنده این مهم است.

 

صفایی عنوان کرد: اگر مردم مناطق مرزی را منسجم کنیم تا در فعالیت تعاونی‌های مرزنشین شرکت کنند، مزیت‌های فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورده‌ایم؛ گسترش مبادلات مرزی و به تبع آن تولید ثروت، درآمد و اشتغال برای مردم مرزنشین از مزیت‌های ایجاد تعاونی‌های مرزی در استان است که این مساله موجب افزایش امنیت در سطح مرزهای کشور نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷ تعاونی برتر در کشور، ۳ تعاونی متعلق به استان خوزستان است و همچنین ۷ تعاونی برتر نیز در استان وجود دارد که در مجموع از این ۱۰ تعاونی در استان به مناسب هفته تعاون تقدیر خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: ۸۰ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان در هفته تعاون بهره‌برداری می‌شود؛ همچنین از ۹۵۰ واحد مسکن نیز در شهر اهواز در این هفته بهره‌برداری خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین