هالیوود ریپورتر: «جلیلوند» به خوبی از پس اولین تجربه سینمایی‌اش برآمده است

هالیوود ریپورتر: «جلیلوند» به خوبی از پس اولین تجربه سینمایی‌اش برآمده است

«هالیوود ریپوتر» در ادامه واکنش‌های مثبت به فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» که روز گذشته در جشنواره ونیز به نمایش درآمد،این فیلم را اثری تأثیر گذار دانسته و از کارگردانی خوب جلیلوند و بازی نیکی کریمی و سحر احمدپور تقدیر کرده است.

خبرگزاری فارس: هالیوود ریپورتر: «جلیلوند» به خوبی از پس اولین تجربه سینمایی‌اش برآمده است/بازی کریمی در این فیلم اوج بلوغ حرفه‌ای اوست

فیلم‌ سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی «وحید جلیلوند» روز گذشته در هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و با استقبال تماشاچیان و منتقدان حاضر در جشنواره روبرو شد.

نشریه سینمایی «هالیوود ریپورتر» نیز درباره این فیلم نوشت: بعد انسانی سینمای فاخر ایرانی از میان ابرهای غم و غصه‌ای که فیلم «چهارشنبه ۹ اردیبهشت» را در بر گرفته بود، تابیدن گرفت. فیلمی که در آن رنج و غم طبقه فقیر و بی‌پول جامعه ایران و انسان دوستی عجیب و غریب که در این میان تلاش می‌کند تا به مردم این طبقه کمک کند به تصویر کشیده شده است.

«هالیوود ریپورتر» در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که ساختار روایی فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و اتفاقات غیرمنتظره در طول فیلم شبیه به فیلم «سلام سینما» و اطلاعیه یافتن بازیگر است که تمام افراد بیکار تهران را برای به دست آوردن آن بسیج کرد،افزود: در فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» نیز پیشنهادی سخاوتمندانه برای مبلغی پول، باعث می‌شود که عده زیادی از افراد رنجور و پریشان احوال به این آگهی جذب شوند. به هر جهت، فیلم داستانی را روایت می‌کند که قلب انسان را به درد می‌آورد و بازی‌های قوی فیلم نیز به احساساتی‌تر کردن مخاطب کمک می‌کند. «نیکی کریمی»، بازیگر فیلم، یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فیلم ارائه می‌دهد. بازی او به عنوان یک همسر و مادر در این فیلم بسیار کامل و نمونه‌ای از بلوغ حرفه‌ای اوست. «وحید جلیلوند»، مستندساز و کارگردان تلویزیونی، نیز به خوبی از پس کارگردانی اولین تجربه سینمایی خود برآمده است.

این نشریه سینمایی در ادامه گزارش خود متذکر شد: در نگاه اول، به نظر می‌رسد که فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، یک فیلم چند اپیزودی به سبک فیلم اخیر «رخشان بنی‌اعتماد»، «قصه‌ها»، باشد. سه درام از درد و رنج و بی‌عدالتی که به هم گره می‌خورد و تبدیل به یک روایت می‌شود. داستان اول درباره «لیلا» (با بازی نیکی کریمی) است که زنی محجبه و نگران که تمام ظرافت‌ها زنانگی را کنار گذاشته و چهره‌اش گذر عمر را به خوبی نشان می‌دهد و تقدیر او را بار دیگر با «جلال» (با بازی امیر آقایی)، مردی که در گذشته با او آشنا بود، رو در رو می‌کند، جلال کسی است که یک آگهی در روزنامه منتشر کرده و براساس این آگهی می‌خواهد مبلغ ۳۰ میلیون تومان به یک شخص نیازمند کمک کند. «لیلا» برای عمل شوهر ناتوانش به این پول نیاز دارد. شجاعت، عشق و فداکاری لیلا نسبت به همسر قابل لمس است بالاخص زمانیکه در مقابل حسادت و خودخواهی ناعادلانه همسرش قرار می‌گیرد. .

هالیوود ریپورتر افزود: در جایی دیگری از فیلم، شرایط پیچیده و بحرانی برای زنی دیگری به نام «ستاره» (با بازی سحر احمدپور»، دختر یتمی که با عمه خشک و انظباطی‌ و پسر عمه خشن خود زندگی می‌کند. زمانیکه پسرعمه‌اش متوجه می‌شود که او به طور مخفیانه با یک جوان ازدواج کرده است، با خشونت تمام با هر دو رفتار می‌کند و در این میان نامزد ستاره سر از زندان در می‌آورد و تنها راه آزادی او پرداخت ۳۰ میلیون تومان پول دیه پسرعمه‌اش است. شرایطی که شخصیت ستاره باید اشک و شجاعت را به طور همزمان داشته باشد.بازی احمدپور در این نقش بسیار تأثیر گذار است، به خصوص اینکه او برای اولین  در یک فیلم سینمایی بازی می‌کند.

 هالیوود ریپوتر در پایان این گزارش نوشت: سومین داستان مربوط به جلال، مردی از طبقه متوسط است که به طرز عجیبی نیکوکار است تا آنجا به طرز غیرمعقولانه‌ای، قشر اندوهگین مردم تهران را به زندگی خود دعوت می‌کند. او سال‌ها پیش پسر ۵ ساله خود را از دست داده و هیچ وقت نتوانسته با این مسئله کنار بیاید. او معتقد است که این عمل انسان دوستانه‌اش (یعنی بخشش ۳۰ میلیون تومان که ارزش اتومبیلش است) می‌تواند از درد و رنجش بکاهد. همسر جلال اینگونه فکر نمی‌کند و این مسئله و بحث تلخ و طولانی آنها در این باره یکی از تکان‌دهنده‌ترین سکانس‌های فیلم را رقم می‌زند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین