رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار خبر داد؛ کمبود ۱۱۳ نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش اروندکنار

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار خبر داد؛ کمبود 113 نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش اروندکنار

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار از کمبود ۱۱۳ نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی در این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمبود 113 نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش اروندکنار

سامی شعبانیان از کمبود ۱۱۳ نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: این مسئله به عنوان یکی از اساسی‌ترین مشکلات آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه است و ضروری‌ است مسئولان مربوطه توجه جدی به این امر داشته باشند.

وی افزود: در زمان حاضر با ساماندهی نیروی انسانی موجود در قالب ابلاغ انشایی وضعیت معلمان مشخص شده و برای بخش‌هایی که کمبود نیرو داریم در پوشش شیفت مخالف و اضافه کاری سعی در جبران آن کرده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار اضافه کرد: در زمینه تعمیر و تجهیز مدارس نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ما اکنون در آمادگی حدود ۱۰۰ درصدی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تعمیرات کارهایی همچون رنگ آمیزی، نقاشی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و بهسازی مدارس انجام شده و در خصوص تجهیزات برای کلاس‌ها نیز با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در آمادگی ۹۹ درصد هستیم.

شعبانیان تصریح کرد: به منظور ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی که به دلیل پراکندگی روستاها و عدم دسترسی آسان به فضاهای آموزشی با مشکل مواجهند، قراردادهایی را برای سرویس مدارس با چند مینی بوس منعقد کرده‌ایم.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار، قرار است تا ۵۰۰ دانش آموز روستایی طی ۱۵ سرویس به مدارس برده و یا از آنها بازگردانده شوند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در اروندکنار ۲۴ مدرسه ابتدایی، ۱۰ متوسطه اول (راهنمایی)، پنج متوسطه نظری و چهار مدرسه کار دانش فعالیت دارند افزود: در زمان حاضر کار ثبت نام از ۴ هزار و ۹۰۰ دانش آموز (۹۹ درصد) به اتمام رسیده و مابقی نیز پس از اتمام طرح سنجش و اتمام امتحانات شهریور ماه به انجام می‌رسد.

شعبانیان با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش اروندکنار در سطح استان در رده‌های بالای جدول ثبت نامی‌ها قرار دارد گفت: سه مدرسه در سطح روستاهای اروندکنار به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان به شکل مختلط اداره می‌شود.

وی در پایان، لزوم صدور مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز، پیگیری جدی دریافت تسهیلات مناطق محروم و مرزی در سطح کلان کشوری، همیاری ادارات و نهادهای تولیدی در سطح شهرستان آبادان از آموزش و پرورش اروندکنار در قالب همیار منطقه‌ای و مدرسه‌ای، اختصاص بخشی از اعتبارات ماده ۱۸۰ به مناطق محروم و مرزی توسط نمایندگان و کمک به رفع مشکل نمازخانه‌های مدارس اروندکنار را از مسئولان خواستار شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین