منابع رژیم صهیونیستی: مسکو فعالیت نظامی خود را در سوریه آغاز نکرده است

منابع رژیم صهیونیستی: مسکو فعالیت نظامی خود را در سوریه آغاز نکرده است

رژیم صهیونیستی این بار ضمن تکذیب اظهارات معارضان سوری مبنی بر حضور نظامی روسیه در سوریه اعلام کرد که مسکو فعالیت نظامی خود را آغاز نکرده است.

خبرگزاری فارس: منابع رژیم صهیونیستی: مسکو فعالیت نظامی خود را در سوریه آغاز نکرده است

پس از اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که روسیه در حال افزایش حضور نظامی در سوریه است این بار ضمن بازگشت از اظهارات خود ادعا کرده‌اند که نیروهای روس هنوز عملا وارد درگیری نشده‌اند.

روزنامه «الاخبار» لبنان به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی بلندپایه گزارش داد، حضور نیروهای روسیه در سوریه می‌تواند توازن قوا در منطقه را تغییر دهد، موجب نگرانی اسرائیل شود و توانایی آن را برای مانور در برابر سوریه کم کند. همچنین مداخله نظامی روسیه، تازه در آغاز راه خود قرار دارد و گزارش‌های صادره از سوی معارضان در این باره صحت ندارد. قدرت نظامی روس‌ها همچنان محدود است و در حال حاضر مشغول بنای زیرساخت‌ها (فرودگاه نظامی) هستند تا نیروی هوایی روسیه بتواند در کنار ارتش سوریه علیه تروریست‌ها و داعش حملات هوایی را ترتیب دهد.

به گفته این منبع اسرائیلی، روس‌ها در آینده مداخلات خود در سوریه را افزایش خواهند داد و نیروهایی را برای مبارزه مستقیم عازم سوریه خواهند کرد؛ نیروهایی که به صورت ویژه و در نبردهای هوایی علیه داعش خواهد جنگید.

وبگه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی نیز مدعی مداخله نظامی روسیه در سوریه شد و هدف اصلی آن را کمک به نظام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه عنوان کرد. به گفته این وبگاه، این حمایت در واقع پیامی به کشورهایی از جمله مصر است که در خاورمیانه از آمریکا ناامید شده‌اند و بر این اساس نشان می‌دهند که روسها بر خلاف آمریکایی‌ها دوستان خود را رها نمی‌کنند.

به گزارش این وبگاه، اسرائیل نیز به جز پیام دیپلماتیک به مسکو نمی‌تواند با این اقدام روسیه مقابله کند. ولی  مهمترین سؤال این است که «آمریکا چگونه اجازه داده است روسیه وارد سوریه شود، آن هم بدون اپوزیسیون کارآمد؟».

به گفته این وبگاه، تل‌آویو بر این باور است که حضور نظامی روسیه همکاری میان روسیه، حزب الله و ایران را تقویت خواهد کرد و در مقابل، فعالیت‌های ارتش اسرائیل را علیه طرف‌های معاند فعالیت نیروی هوایی این رژیم کم خواهد کرد. ارتش روسیه نیز جنگنده‌های خود را در سوریه افزایش و سامانه‌های دفاع هوایی را مستقر خواهد کرد. ارتش اسرائیل نیز باید با این واقعیت به جدیت برخورد کند.

این منبع اسرائیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما خطوط قرمزی داریم اجازه نمی‌دهیم از آن عبور شود. از جمله [این خطوط]، انتقال سلاح بر هم زننده موازنه به گروه‌های تروریستی (حزب الله)، انتقال سلاح شیمیایی و تهدید حاکمیت اسرائیل است». ولی مشکل اینجاست که اسرائیل چگونه بدون تنش روابط با مسکو خواهد توانست این اقدام را انجام دهد؟ زیرا به گفته این وبگاه، اگر حمایت و مداخله آمریکا نباشد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با قدرت‌ بزرگی ماند روسیه مقابله کند.

وبگاه واللا در پایان گزارش داد، در هفته‌های آتی و پس از تصویب نهایی توافق هسته‌ای ایران و غرب، آمریکا درباره کمک‌های نظامی برای حفظ برتری ارتش اسرائیل در خاورمیانه با این رژیم مذاکره خواهد کرد و بی تردید اسرائیل خوستار افزایش همکاری نظامی برای محدود کردن اقدامات روسیه در منطقه خواهد شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین