شکست سنگین تروریست‌ها در حمله به «زبدانی» با ۵۰ کشته و زخمی

شکست سنگین تروریست‌ها در حمله به «زبدانی» با ۵۰ کشته و زخمی

تروریست‌های گروهک موسوم به جبهه النصره در حمله به مواضع رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در «زبدانی» با ۲۰ کشته و ۳۰ زخمی شکست سنگینی متحمل شدند.

خبرگزاری فارس: شکست سنگین تروریست‌ها در حمله به «زبدانی» با ۵۰ کشته و زخمی

نزدیک به ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی مستقر در منطقه «سهل رنکوس» واقع در شمال غرب استان دمشق و قلمون، به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در شمال شرق شهر «الزبدانی» حمله کردند.

رنکوس، شهرکی از مجموعه شهرک‌های منطقه «التل» در شمال غرب دمشق است. رنکوس در حدود ۴۰ کیلومتری دمشق و در شمال شرق شهر زبدانی واقع شده است.

به گزارش فارس، گروه‌های تروریستی که بیشتر آنان عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» بودند، صبح پنجشنبه با سه دستگاه تانک و شماری خودروی زرهی و شماری خودروی مجهز به دوشکا از محورهای «سونا»، «سرغایا»، «الهریره» و روستاهای اطراف رودخانه «بردی» به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در مناطق «کرم العلالی» و «قصر موزه» واقع در شمال شرق شهر الزبدانی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که این عملیات به دستور مستقیم «ابومالک التلی» فرمانده ارشد جبهه النصره در منطقه قلمون و با هدف باز کردن راهی از سمت رشته کوه‌های قلمون و منطقه «بلودان» به سوی شهر الزبدانی صورت گرفت.

عملیات تروریست‌ها ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنج شنبه آغاز شده و با اشغال بخشی از مواضع نیروهای راتش سوریه در مناطق کرم العلالی و قصر موزه ادامه یافت. همزمان با حملات تروریست‌ها گروهی از نیروهای حزب الله برای کمک به نیروهای سوری اعزام شدند و درگیری شدیدی بین تروریست‌ها از طرف و رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه از طرف دیگر آغاز شد و تا ساعت هفت بعد از ظهر همان روز ادامه یافت.

توپخانه حزب‌الله به موازات درگیری‌های زمینی، بشدت مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد و علاوه بر انهدام شماری از خودروهای وابسته به تروریست‌ها، ۲۰ عنصر مسلح کشته و ۳۰ دیگر زخمی شدند. این عملیات با عقب نشینی تروریست‌ها، بامداد جمعه گذشته پایان یافت.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین