نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز:مخالفان نظام و کشور خرید خودروی داخلی را ممنوع اعلام کردند!

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز:مخالفان نظام  و کشور خرید خودروی داخلی را ممنوع اعلام کردند!

امام جمعه اهواز گفت: مخالفان نظام و کشور ما در سایت های اینترنتی خود اعلام کردند که خودروی داخلی نخرید و خرید خودروی داخلی ممنوع است.
آیت ا… سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا به معنای پرهیزکاری و احترام به واجبات و ترک محرمات و همچنین ترس از خدا است. در این ایام مناسباتی در پیش داریم که اهم آنها شهادت جانسوز امام محمد جواد (ع) در سی ام ذی القعده سال ۲۲۰ هجری است.
وی افزود: مسوولیت امامت برای امام محمد جواد (ع) در سن هفت سالگی متوجه ایشان شده و اولین بار بود که در این سن امامی معصوم به امامت رسیده و لهذا هضم آن هم برای مومنان مشکل بود. از این بابت هم مسئولیت حضرت جواد سخت و سنگین بود که بتواند همه را قانع کند.
امام جمعه اهواز تصریح کرد: مأمون پس از شهادت امام رضا (ع) نسبت به وجود شریف امام جواد خیلی مودب بوده و احترام قائل بود تا اینکه در سال ۲۱۸ این امام بزرگوار در سفر بیمار شده و خلافت به برادرش معتصب عباسی واگذار شد. معتصب که بسیار بی پروا و جسور بود تا اینکه بعد از دو سال دستور به قتل امام داد تا امام محمد جواد (ع) را به شهادت برسانند.
جزایری با ذکر روایتی از علی ابن مهزیار اهوازی در ارتباط با امام محمد جواد (ع) گفت: علی ابن مهزیار اهوازی شخصیت جلیل القدری بوده و باید بیشتر آن را بشناسیم. امیدوارم قدر این شخصیت را دانسته و حق آن را به خوبی ادا کنیم.
وی در خطبه دوم نیز با دعوت مردم به تقوای الهی عنوان کرد: روز سه شنبه مصادف با سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) با امیرالمومنین (ع) است. در حکومت های اسلامی این روز را با عنوان روز ازدواج نامگذاری کرده اند.
امام جمعه اهواز اضافه کرد: این نامگذاری و این مراسم به دلیل توجیه رفتار و اذهان برای الگویی که باید داشته باشند، انجام شده است. بانویی که در روز قیامت مقام شفاعت که در اصل محمود بوده و متعلق به پیامبر است را دارد، حضرت فاطمه (س) است.
جزایری تصریح کرد: مخالفان نظام و کشور ما در سایت های اینترنتی خود اعلام کردند که خودروی داخلی نخرید و خرید خودروی داخلی ممنوع است. البته این موضوع در سایت های مختلف به بحث گذاشته شده و نظر من این است که این فریاد دشمن بوده و از حلقومی بالا میاد که پر از کینه و عداوت دشمن نسبت به ایران است.
وی خطاب به نمازگزاران گفت: باید مراقب دسیسه های دشمن باشید و این ممنوعیت معنایش این است که ۶۰۰ هزار کارگر در صنعت خودروسازی بیکار شوند. خوشبختانه مردم عزیز ما همواره نشان دادند که گول دشمن را نخورده و تحت تأثیر وسوسه های دشمن قرار نخواهند گرفت. امام جمعه اهواز بیان کرد: البته مطالبه گری از صاحبان صنعت برای رفع اشکالات و بالا بردن کیفیت کار صحیحی است، اما در عین حال باید مدافع تولیدات داخلی خودمان باشیم چون دیگران که دلشان به حال ما نمی سوزد. دشمن می خواهد تا سر به تن ما نبوده و کشور ایران نابود شود. آنها هیچ دل خوشی از اسلام و ایران نداشته و ما نباید به عملی شدن توطئه های آنها کمک کنیم.
جزایری اضافه کرد: همه ما باید به فکر تولید داخل کشور بوده و مراقب چنین توطئه هایی باشیم. البته تولید کنندگان هم باید سعی و کوشش کنند تا خواسته های مردم را تأمین کنند.
وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری مکرر می فرمایند، اقتصاد مقاومتی و این اقتصاد به معنای تولید داخلی است. این ممنوعیت نخریدن خودرو دقیقا فریادی بر ضد فرمایشات مقام معظم رهبری است. البته من می دانم که مردم عزیز هوشیار بوده و مراقب توطئه های دشمن هستند.
امام جمعه اهواز در ارتباط با آموزش فنی و حرفه ای گفت: به خاطر اشتغال و همچنین برای اینکه بسیاری از جوانان خوزستان بیکار بوده و آسانترین راه برای اشتغال این است که آموزش کامل فنی داشته و مهارت هایی را در زمینه های مورد نیاز صنایع و حتی برق، آب، گاز، یخچال و تلوزیون را داشته باشند، از مسوولان خواستیم تا بخشی از زمین بلااستفاده مصلا را موقتا در اختیار آنها قرار داده تا کار آموزش های مهارتی پیش برود.
جزایری در پایان گفت: نمایشگاهی هم برای عرضه توانمندی ها و تولیدات این عزیزان هم فراهم خواهیم کرد. انشاا… این کار گام موثری برای اشتغال جوانان است.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین