کمربند سبز می تواند سد محکمی در مقابل ریزگردها باشد!

كمربند سبز مي تواند سد محكمي در مقابل ريزگردها باشد!

سیدخلف موسوی در جلسه معاونین و مدیران مناطق شهرداری از برخورد قاطع با فساد و سو استفاده کنندگان مالی در شهرداری اهواز خبر داد.
شهردار اهواز با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها و تاثیر آن بر آلودگی هوای شهر اهواز گفت: علی رغم بارش های مناسبی که در ماههای گذشته داشته ایم به دلیل عدم تثبیت کانون های بین المللی گرد و غبار در کشورهای همسایه و در داخل کشور، طی روزهای گذشته از سال جدید، شاهد تشدید و تکرار پدیده گرد و غبار در استان هستیم.
سیدخلف موسوی افزود: مبتنی بر هزینه های بالایی که نگهداشت فضای سبز و رفت و روب در شهر اهواز دارد می توان ارزیابی و پیش بینی کرد که در طول سال های گذشته، هر سال ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت از باب وقوع این پدیده به تاسیسات شهری وارد شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: با تاسف باید پدیده ریزگردها را به عنوان یک بحران بزرگ در فهرست عوامل و بلایای طبیعی قرار داد که گرچه منشا انسانی دارد اما امروزه عامل اصلی تخریب محیط زیست در کشور می باشد که به ویژه در شهراهواز که بیشترین آسیب را از وقوع این پدیده در سال های گذشته در کشور داشته است، مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.
شهردار اهواز خواستار اهتمام جدی ارگان ها و سازمان های بزرگ صنعتی استان به موضوع کمربند فضای سبز در این شهر شد و اظهار داشت: کمربند سبز اهواز در صورتی که ارگان ها و سازمان های بزرگ استان به تعهدات خود عمل نمایند، می تواند سد محکمی در برابر وقوع پدیده ریزگردها باشد.
موسوی در ادامه جلسه که با حضور مدیران مناطق و مسوولین مالی شهرداری برگزار می شد، تصریح کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری در راستای تحقق انضباط مالی و شفاف سازی اقتصادی در ساختار شهرداری بر ارایه گزارشات تفریغ بودجه به شکل دقیق و در موعد مقرر به شورا تاکید داشتیم چرا که این حسابرسی جامع مالی، میزان انحراف سیستم اجرایی را از نرم افزار برنامه نشان می دهد و می تواند عیار و محک جدی در ارزیابی مدیریت ها باشد.
شهردار اهواز گفت: اگر خواهان فساد زدایی از سیستم مالی شهرداری هستیم باید با جدیت و قاطعیت به سمت شفاف سازی سیستم برویم و امکان مشاهده گردش مالی را برای همه مدیران و شهروندان فراهم آوریم.
وی، رکود سنگین بخش مسکن را چالش عمده درآمدی نهاد مدیریت شهری در کلانشهرها دانست و ادامه داد: امیدوارم دولت و مجلس جدید در تنظیم و تصویب لایحه مدیریت واحد شهری برای تحقق درآمدهای پایدار شهرداری ها تمهیدات جدی را اندیشیده و این لایحه تنها به افزایش وظایف شهرداری ها بدون در اختیار گذاشتن ابزارهای لازم ختم نشود.
موسوی اضافه کرد: کاهش قیمت جهانی فولاد، کارخانجات فعال در شهر صنعتی اهواز را دچار مشکلات عدیده کرده است که انتظار می رود با وضع عوارض معقول بر واردات اقلام فولادی و اصلاح چرخه تولید، در سال جدید شاهد رفع مشکلات این کارخانجات باشیم چرا که این مشکلات به طور غیرمستقیم تاثیر نامطلوبی بر مدیریت شهری می گذارد.
موسوی ادامه داد: باید همه نقاط آسیب پذیر سیستم شناسایی و ضعف هایی که می تواند به سو استفاده های اقتصادی منجر شود، برطرف شود.
وی توضیح داد: اقداماتی که درخصوص مبارزه با فساد صورت می گیرد ظرافت های ویژه ای دارد که اطلاع رسانی در این خصوص را با محدودیت هایی مواجه می کند چرا که در این حوزه، خروجی کار باید برای مردم، ملموس و قابل رصد باشد.
موسوی افزود: بر اساس پیگیری ها و اقدامات جدی حراستی صورت گرفته موفق شدیم افراد و باندهایی که با سو استفاده در بخش های اقتصادی اختلال ایجاد کنند را شناسایی و به مقامات قضایی معرفی کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین