در واکنش به نطق نماینده مردم اهواز ؛ ما هم فرزندان خوزستانیم آقا سید !

در واكنش به نطق نماينده مردم اهواز ؛ ما هم فرزندان خوزستانيم آقا سيد !

نطق میان دستور نماینده مردم اهواز در مجلس، با واکنش طنزگونه و غیرمنتظره بخش قابل توجهی از نمایندگان در صحن علنی مواجه شد و تذکر رییس جلسه را به همراه داشت. سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه، نطق میان دستور خود را با دو بیت از یک غزل مرحوم قیصر امینپور آغاز کرد که خواندن این دو بیت با واکنش طنزگونه نمایندگان و عکسالعمل محمدرضا باهنر رییس جلسه مواجه شد. حسینی که نطق خود را به مرور مشکلات قدیمی و باقی مانده استان خوزستان اختصاص داده بود، در ابتدای نطق خود این شعر را خواند: «حرفها دارم اما بزنم یا نزنم/با توام با تو، خدا را، بزنم یا نزنم/همه حرف دلم با تو همین است که دوست/چه کنم، حرف دلم را بزنم یا نزنم» . با خواندن هر مصرع و گفتن عبارت «بزنم یا نزنم»، نمایندگان فریاد میزدند «نزن» و صدای خنده از صحن علنی بلند میشد. این واکنش نمایندگان باعث تذکر محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، شد که خطاب به نمایندگان گفت: برخی نمایندگان نطق خود را با شعر آغاز میکنند شما هم لطفا ساکت باشید و احساسات خودتان را کنترل کنید.
اما با شروع دوباره نطق سید شریف حسینی و تکرار ابیات خوانده شده و عبارت «بزنم یا نزنم» این بار نمایندگان یکصدا فریاد میزدند «بزن بزن».
و اما…
حال سید جان حرف های خودت را زدی الان نوبت آن است که به حرف های مردم مظلوم و نجیب خوزستان گوش فرا دهی !
ما هم از خوزستانیم !
یادتان باشد ما از نماینده فقط صدای رسا نمی خواهیم، مردم خوزستان از شما اقدام و عمل می خواستند!
* خاطرتان هست در این هشت سال حضورتان “کارون” بدترین روزهای خود را سپری کرد؟! دیگر کار به جایی رسیده است که منتظریم آب کارون را به سرشاخه های “جیبوتی” برسانند…
* به یاد می آورید چه شعارهای قشنگی به جوانان خوزستان دادید؟ این شعارهای رویایی هیچ وقت رنگ حقیقت به خود نگرفت! آمار بیکاری در استان نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش قابل توجهی داشت، جوانان ما با این همه منابع موجود در استان از شدت بیکاری رو به دست فروشی و … آوردند تا فقط شکمشان را سیر کنند و دیگر توانایی فکر کردن به ازدواج و دیگر مسایل را ندارند !
* راستی برای معضل گرد و غبار چه کردید؟ در عجبم ای “فرزند خوزستان” چگونه می خواهید با وجود این همه مشکلات از عملکرد خود دفاع کنید؟
آقا سید! شعارهای زیبا اما فریبنده دردی از این مردم دوا نکرد، زمستان حضورتان در مجلس به سر آمد.
سید جان ما هم خیلی حرف ها برای گفتن داریم اما به دلایلی نمی توانیم آن ها را به زبان بیاوریم و از گفتنشان پرهیز می کنیم!
فرزند خوزستان، ما همه نیز فرزندان خوزستانیم!
سید بزرگوار شما باید به منتخبان جدید راز عدم راهیابی تان به مجلس را می آموختید نه تبریک به آن ها!
در پایان برای جنابعالی در هر کجای نظام مقدس ایران اسلامی که خدمت خواهید کرد آرزوی صداقت و تلاش داریم و برای منتخبان جدید هم آرزوی موفقیت و خدمت صادقانه به مردم شهید پرور و مظلوم خوزستان و درس عبرت از عدم راهیابی سه نماینده مجلس نهم به دلیل تکروی ، عدم انسجام و … را داریم.
* عباس سعدی روزنامه نگار و یکی از فرزندان خوزستان

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین