خصوصی سازی کار دست مسئولان ارشاد داد ؛ ساختمان موزه محلی برای برگزاری جشن‌های خصوصی شده است

خصوصی سازی کار دست مسئولان ارشاد داد ؛ ساختمان موزه محلی برای برگزاری جشن‌های خصوصی شده است

مدیر کل هنر‌های تجسمی ارشاد از آخرین وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز و تلاش‌ها برای پس گرفتن این مجموعه سخن گفت.
هادی مظفری مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در خصوص جدیدترین اخبار از وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز که وضع نامناسبی دارد، گفت: حدود ۴ سال پیش یک قرارداد هفت ساله با یک شخص حقیقی امضا و مدیریت موزه هنر‌های معاصر اهواز به او سپرده شد؛ اما طرف قرارداد به تعهد خود عمل نکرد و ساختمان موزه را به محلی برای برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌های خصوصی تبدیل کرده است.
وی افزود: من از سال گذشته پس از بازدید این مجموعه، مکاتبات لازم را با جناب وزیر آغاز کردم و او هم دستور پیگیری فوری صادر کرد. پیرو این دستور جلساتی با حضور رئیس حوزه نظارت وزارت ارشاد، مدیر کل حقوقی، مدیر استان‌ها و همه کسانی که در این موضوع موثر هستند، تشکیل شد.
مدیرکل هنر‌های تجسمی کشور اظهار کرد: وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز واقعاً نگران کننده است و ما امیدواریم بتوانیم با قول‌هایی که مدیران استانی از جمله مدیر ارشاد استان خوزستان داده است، وضعیت اسفناک این مجموعه را سامان بدهیم.
وی همچنین در پاسخ به اینکه عملکرد موزه‌ هنر‌های معاصر شهرستان‌ها تا چه حد قابل قبول است، گفت: به زودی شبکه موزه هنر‌های تجسمی کشور را با حضور مدیران موزه‌های تهران، اصفهان، کرمان و آبادان راه اندازی خواهیم کرد تا هرکدام از آن‌ها که بخواهند به آثار معاصر یا یک صد ساله اخیر بپردازند، وارد این شبکه شده و ما گزارش کاملی را از فعالیت آن‌ها داشته باشیم.
مظفری افزود: قرار است تور نمایشگاه «بازگشت» با محوریت مجموعه آثار فاخر هنر‌های تجسمی کشور به زودی آغاز شود و این نمایشگاه در سه موزه هنر‌های معاصر کشور به نمایش درآید.
گفتنی است موضوع اجاره موزه هنر‌های معاصر اهواز مدتی است حواشی بسیاری به وجود آورده و در این مدت علاوه بر رسانه‌ها، هنرمندان نیز به شکل‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کرده اند.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین